Oto i on, nowy crossover Jaguar F-Pace SVR 2021, który względem poprzednika zyskuje nieco momentu obrotowego w imię wyższych osiągów.
Premiera Jaguar F-Pace SVR 2021
Tak więc, 5,0-litrowy silnik V8 z doładowaniem w F-Pace SVR nadal generuje całe 550 koni mechanicznych, ale moment obrotowy wzrósł o 20 Nm do 700 Nm. Przekładnia hydrokinetyczna ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów jest z kolei teraz tym samym sprzętem, którego znajdziemy w sedanie Jaguar XE SV Project 8.
Czytaj też: Jaguar XE Project 8 zawalczył z kombi AMG E63
Czytaj też: Elektryczny Jaguar I Pace traci osiągi w imię niższej ceny
Czytaj też: Co z elektrycznym modelem Range Rover i Jaguar XJ?
Dodatkowy moment obrotowy i nowa funkcja Dynamic Launch pozwalają szybkiemu crossoverowi rozpędzić się do 96 kilometrów na godzinę w 3,8 sekundy, a nie 4,1 sekundy, jak było to wcześniej. Prędkość maksymalna również wzrosła z 283 km/h do 287 km/h.
Jaguar w F-Pace SVR 2021 postarał się też o poprawki w systemie wspomagania kierownicy, wymianę klocków hamulcowych na nowe i dorzucenie do podsystemu zintegrowanego wzmacniacza mocy. Adaptacyjna konfiguracja amortyzacji zapewnia z kolei płynniejszą jazdę przy niskich prędkościach.
Pod względem estetycznym zaktualizowany F-Pace SVR nie wygląda aż tak odmiennie od swojego poprzednika, bo z przodu tylko reflektory są cieńsze, a wokół narożnych wlotów deski rozdzielczej znajduje się nowa listwa. Jednak chociaż wizualnie zmiany są niewielkie, producent twierdzi, że poprawiono chłodzenie układu napędowego i hamulcowego.
Czytaj też: Rzućcie okiem na odświeżenie Jaguara E-Pace 2021
Czytaj też: Co nowego w odświeżonym modelu Jaguar XF 2021?
Czytaj też: Oto Jaguar E-Pace na 2021 rok modelowy
Wewnątrz znajduje się teraz 11,4-calowy wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy, który zastępuje poprzedni 10-calowy ekran. Nowa jednostka obsługuje bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania, a wśród świeżych elementów jest też nowa dźwignia zmiany biegów, czy łopatki zmiany biegów wykonane ze stopu cynku.