Ostatni raz pisaliśmy o tym sedanie Jaguara w momencie, kiedy pobił samego siebie na Nurburgring, a dziś XE Project 8 wszedł w światło reflektorów za sprawą pojedynku z kombi Mercedes-AMG E63 S Estate.
Mercedes jest napędzany 4-litrowym silnikiem V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który wytwarza 612 koni mechanicznych i 850 Nm momentu obrotowego. Cechuje go napęd na wszystkie cztery koła za sprawą dziewięciobiegowej skrzyni biegów z kontrolą startu.
Tej nie ma XE Project 8 z 5-litrowym silnikiem V8 z doładowaniem, który wytwarza 600 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Ten sedan ma napęd na wszystkie koła i ośmiobiegową skrzynię biegów.
Pierwszym testem w poniższym materiale był tradycyjny pojedynek na prostej, który wykazał, że pomimo wyższej o całe 300 kg wagi, Mercedes dał radę z Jaguarem, zaliczając ćwierć mili w czasie 11,2 sekundy.
XE Project 8 był o 0,1 sekundy wolniejszy, ale zwycięstwo powędrowało do obu modeli w dwóch testach po delikatnym rozpędzeniu się. W nich Jaguar wykorzystywał swoją wyższą prędkość maksymalną.
Czytaj też: Elektryczny Mustang z siedmioma silnikami kontra benzynowy kuzyn
Ostatnim wyzwaniem, jakim Carwow poddał oba samochody, był test hamowania ze 112 kilometrów na godzinę. Karbonowo-ceramiczne hamulce Jaguara pomogły mu zatrzymać się w krótszej odległości niż stalowe hamulce Mercedesa, ale różnica aż tak wielka nie była. Dziwne, patrząc na to, że AMG E63 jest cięższy, a Project 8 to samochód zaprojektowany specjalnie na tor.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News