W dobie pandemii bezpośredni kontakt nieznajomych nie jest w ogóle wskazany. Dlatego powstał robot Hyundaia do obsługi klientów.
Robot Hyundaia do obsługi klientów
Znany jako DEL-e, ten robot Hyundaia mierzy 116 cm i waży 80 kg. Jego nazwa to skrót od angielskich słów, które na dodatek są też zestawem instrukcji, jakie wykonuje. Ten robot bowiem „jeździ z tobą, pomaga ci, łączy cię z doświadczeniem”.
Czytaj też: Szczegóły Hyundai Ioniq 5 wyciekły z prezentacji
Czytaj też: Światła Tucson 2021 pod lupą. Hyundai tłumaczy ich tajemnicę
Czytaj też: Hyundai zapłaci grube miliony za wadliwe silniki
Wykorzystuje do tego dwa ramiona do gestów, obrotową głowę z animowanymi oczami na ekranie wideo i cztery zmotoryzowane koła dookólne. Dzięki wbudowanym kamerom i funkcjom rozpoznawania twarzy DAL-e jest w stanie dostrzec i podchodzić do klientów wchodzących do sklepu.
Kiedy już do kogoś dotrze, patrzy mu w twarz (gani za brak maseczki!) i wykorzystuje swój system rozumienia języka i syntezy mowy, aby zaangażować go w rozmowę. Klienci mogą ustnie zadawać pytania dotyczące produktów lub usług albo skorzystać ze zintegrowanego interfejsu dotykowego robota.
Czytaj też: Zwiastun Hyundai Bayon 2021. Nowe zdjęcia małego crossovera
Czytaj też: Hyundai kończy z dieslem. Czego możemy oczekiwać?
Czytaj też: Platforma E-GMP Hyundaia ujawniona. Na niej powstaną nowe EV
Robot DAL-e na szczęście nie jest projektem bez realnego zastosowania i w rzeczywistości wszedł już do użytku w salonie Hyundai w Seulu w poniedziałek (25 stycznia) w ramach projektu pilotażowego.