Amerykański Aventon dorzucił do swojej oferty elektryczny rower na każdą trasę w postaci modelu Avanton Aventure, który od razu uplasował się na szycie pozostałych eBike firmy przez możliwości oraz cenę rzędu 1899$.
Co ma do zaoferowania elektryczny rower Aventon Aventure?
Wyższa cena, to oczywiście jeszcze więcej i jeszcze lepiej, co w rzeczywistości przejawia się tym, że w ofercie firmy model Aventure jest swoistym ulepszeniem modelu Sinch, względem którego odróżnia się przede wszystkim pełnoprawną ramą.
Czytaj też: PentaLock pokazuje środkowy palec złodziejom rowerów
Ta rama Aventure jest dostępna w różnych kolorach i rozmiarach w wersji step-over i step-thru i pasuje wręcz idealnie do wielkich 26-calowych opon o grubości czterech cali, które pozwalają podbijać wszystko – od dróg, po piach i śnieg, co czyni z niego elektryczny rower na każdą trasę. Może niespecjalnie idealny na każdą trasę, ale z pewnością przyzwoity.
Rama posiada całkowicie wtopiony w dolną rurę akumulator, ale choć sprawia wrażenie zintegrowanego, można go z łatwością wyciągnąć do podładowania. Resztę komponentów uzupełnia 8-biegowa przerzutka Shimano Acera, widelec Zoom Forgo o 80 mm skoku, hydrauliczne hamulce tarczowe Bengal Ares 3 na 180 mm tarczach, pełne błotniki oraz kolorowy, spory ekran na kierownicy z towarzyszącą aplikacją na smartfona. Nie zabrakło też przedniego i tylnego światła, które jest zintegrowane kolejno w kierownicę i sztycę siedzenia, jak również specjalnych bagażników zaprojektowanych specjalnie dla tego modelu.
Czytaj też: Oto rowerowe powerbanki VanMoof do firmowych eBike
Przechodząc do tego, co najważniejsze, czyli elektrycznych możliwości, Aventon Aventure napędza silnik o mocy ciągłej 750 W, który maksymalnie wyzwala z siebie 1130 W mocy w krótkich seriach. Grubość sekcji przy korbach mylnie wskazuje, gdzie ten silnik się znajduje, ale rzut oka na okazałą piastę tylną rozwiewa wszelkie wątpliwości.
Ten nie bez powodu mocny, jak na tak wielkie opony, silnik jest zasilany akumulatorem o napięciu 48 V i pojemności 720 Wh, co zapewnia mieszankę, która w Europie nie miałaby szans wejść na rynek. Amerykański Aventon Aventure posiada bowiem dźwignię przepustnicy i maksymalną prędkość do 45 km/h przy wspomaganiu i 32 km/h przy pozostawieniu całej pracy elektrycznemu silnikowi.
Czytaj też: Nowy elektryczny rower Turbo Como SL od Specialized na miejskie wojaże
Aventon Aventure oferuje pięć poziomów wspomagania, które wystarczają na przejechanie do 85 km na jednym ładowaniu na poziomie pierwszy, ale wystarczy wskoczyć o jeden wyżej, aby wartość ta spadła do 72 km i dalej, sięgając wyżej i wyżej.