BMW pochwaliło się już oficjalnie swoim elektrycznym BMW i4, czyli pierwszym takim modelu marki, który jest skoncentrowany przede wszystkim na dynamice jazdy, a więc wrażeniami za kółkiem.
Tak przynajmniej uważa sama firma, która twierdzi, że BMW i4 to pierwszy pojazd elektryczny marki, który jest konsekwentnie skoncentrowany na dynamice jazdy i na dodatek pierwszy całkowicie elektryczny samochód o wysokich osiągach. Oczywiście nie jest to pierwszy raz, kiedy ten model wpada w światło reflektorów, ale tym razem dowiadujemy się o nim wszystkiego, co najważniejsze, jako że wcześniej premiera elektrycznego BMW i4 2022 była mniej wylewna w szczegółach i dotyczyła rynku globalnego. Zwłaszcza jeśli idzie o jego wydanie M.
Czytaj też: Odświeżenie BMW X3 M 2022 wyszpiegowane w testach
Teraz z kolei BMW wydało specjalny pakiet prasowy, ujawniający wszystkie szczegóły modelu i4, choć marka jednocześnie zaznacza, że więcej ujęć tego modelu dopiero się doczekamy, a wszystkie podane dane liczbowe mogą ulec zmianie, jako że homologacja jeszcze trwa. Jednak już teraz te nowe BMW i4 można zamawiać u dealerów. Nie powinno jednak zmienić się w ogóle to, że BMW i4 łączy charakterystyczny sportowy charakter marki z elegancką stylistyką i przestrzenną kabiną, będącą standardem dla czterodrzwiowego Gran Coupé.
Premiera BMW i4 już w pełnej krasie. Jest wydanie M i tradycyjne eDrive, a zamówienia już ruszyły
Wiemy, że rynek doczeka się dwóch wersji tego modelu, bo BMW i4 M50 za 289900 zł oraz BMW i4 eDrive40 za 245200 zł. Ten tańszy, mniej imponujący model będzie miał do zaoferowania napęd na tylne koła z wykorzystaniem silnika elektrycznego o mocy 340 KM i pakietu akumulatorów o zasięgu 590 km na jednym ładowaniu. i4 M50 z kolei zapewni już napęd na wszystkie koła i łączną moc z dwóch silników na poziomie 544 KM, którą będziemy się cieszyć przez maksymalnie 510 km.
Czytaj też: Nadchodzi nowa Kia Sportage 2022, czerpiąc garściami z elektrycznego EV6
Tyle jeśli idzie o wydajność. Osiągi BMW i4 M50, dzięki funkcji Sport Boost, gwarantującej 795 Nm momentu obrotowego w chwili startu, przekładają się na przyspieszenie do 100 km/h w 3,9 sekundy, co w przypadku i4 eDrive40 ze skromnymi 430 Nm wydłuża się do 5,9 sekundy. W obu przypadkach w grę wchodzi 83,9 kWh akumulator zamontowany nisko w podłodze, którego można ładować prądem stałym o mocy do 200 kW, co już po 10 minutach zapewni 164 km zasięgu dla słabszego i 140 km zasięgu dla mocniejszego wariantu. Będzie też możliwość ładowania w domu mocą 11 kW.
Czytaj też: Zwiastun Toyota Land Cruiser nowej generacji. Nadchodzi flagowy SUV marki
Po stronie wykończenia i zaawansowania BMW i4 może pochwalić się m.in. kabiną z wielkim na pierwszy rzut oka ekranem, łączącym 12,3-calowy ekran infotainment i 14,9-calowy cyfrowy zestaw wskaźników. Te są jednak od siebie oddzielone cienkimi ramkami, które na pierwszy rzut oka trudno dostrzec, a za oprogramowanie odpowiada system iDrive 8, wspierający aktualizacje OTA.