Blizzard (tym razem wraz z Activision) wpadł na kolejny pomysł jak zniechęcić do siebie graczy. Tym razem postanowiono ukatrupić młodą technologię przyszłości.
Dopiero co opublikowałem na WhatNext moje wrażenia i przemyślenia z użytkowania GeForce Now, a dziś dowiadujemy się, że być może chmura jednak tak szybko nie zawładnie rynku. Główny problem? Wydawcy.
W GeForce Now nie znajdziemy gier takich wydawców jak:
- Capcom
- Electronic Arts
- Rockstar Games
- Square Enix
Teraz okazuje się, że Activision-Blizzard postanowił uniemożliwić uruchamianie ich gier w usłudze NVIDII. Powód nie jest znany, ale oznacza to, że jeśli ktoś kupił już Call of Duty: Modern Warfare czy ostatniego Warcrafta 3: Reforged i grał w chmurze, to… już nie ma na czym go odpalić.
Istnieje nadzieja na to, że wszystkie gry tych wydawców w końcu zadebiutują w usłudze, a teraz zniknęły tylko z tego powodu, że regulaminy gier, które gracze zatwierdzają przy instalacji nie odwołują się do takiego sposobu rozgrywki. PlayStation długo nie uruchamiało cross-playu w np. Minecrafcie, ponieważ musieli zmieniać całe regulaminy PlayStation Network, które trzeba było ponownie zaakceptować, aby grać.