Reklama
aplikuj.pl

Ten silnik sprawi, że samolot prezydenta USA będzie naddźwiękowy

Wcześniej informowaliśmy, że nowe prezydenckie samoloty Air Force One będą kosztować fortunę, ale nie będą one tymi, które otrzymają nowe silniki od Hermeus.

Obecnie konstruowane samoloty Air Force One będą gotowe w 2024 roku i prawdopodobnie będą latać co najmniej przez 30 lat. To oznacza, że nowy samolot z napędem naddźwiękowym zadebiutuje dopiero w 2054 roku lub później.

Odchodząc jednak od terminów, Hermeus, start-up lotniczy z siedzibą w Gruzji, ogłosił kontrakt z Siłami Powietrznymi USA na opracowanie hipersonicznego silnika lotniczego. Wyposażony w nie samolot mógłby rozwijać prędkość 5 Mach i pozwolić prezydentowi na przelot z Nowego Jorku do Londynu w 90 minut, a nie w siedem godzin, jak dziś (via Popular Mechanics).

Siły Powietrzne dokonały inwestycji po tym, jak Hermeus zademonstrował swój silnik Mach 5 w lutym. Silnik jest konstrukcją turbofanową pracującą w cyklu mieszanym, która łączy w jednym silniku zarówno normalny silnik turbowentylatorowy, jak i silnik strumieniowy.

Ten pierwszy zasysa powietrze z przodu i wypycha je wraz ze spalinami z tyłu w celu wytworzenia ciągu. To generuje ciąg wystarczający do napędzania samolotu z prędkością poddźwiękową. Tymczasem silnik odrzutowy jest specjalnie zaprojektowany do „wtłaczania” większej ilości powietrza do silnika przy użyciu samej prędkości samolotu, co pozwala na uzyskanie większego ciągu.

Czytaj też: Czy ten wrak z II Wojny Światowej zapewni nam “drugi Bejrut”?

Samolot wyposażony w silnik pracujący w cyklu łączonym może wystartować jak zwykły samolot ze zwykłych lotnisk i gdy znajdzie się w powietrzu, może przełączyć się w tryb odrzutowy, a następnie z powrotem do trybu turbofan, aby wylądować. Jeden silnik w cyklu łączonym może pracować w dowolnym trybie, eliminując potrzebę stosowania oddzielnego silnika lub wzmacniacza rakietowego.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News