Dopiero po raz drugi mamy okazję rzucić okiem na zestaw fotek z testów prototypu Audi Q4 E-Tron Sportback, choć wydanie Q4 E-Tron było już u nas częstym gościem.
Dalsze testy Audi Q4 E-Tron Sportback
Audi Q4 E-Tron Sportback powraca w nowej serii zdjęć szpiegowskich, choć w nie najlepszym wydaniu, bo jadącym na stalowych felgach. Najpewniej Audi chciało przetestować ten model z innym zestawem felg, a nawet oponami zimowymi, jako że teraz producent chce dokonać niezbędnych ocen zachowania tego modelu w niskich temperaturach.
Pomijając felgi, ten prototyp wygląda tak samo, jak poprzedni i nadal dzierży dużą ilość kamuflażu, który pokrywa prawie całe nadwozie. Prawie, bo z tyłu widzimy dwie sekcje tylnej konsoli w kolorze szarym i co ważne, pojazd testowy wygląda jak ujawniona przed kilkoma miesiącami koncepcja, dzierżąc eleganckie kształty, wiele szyb, a nawet podobne reflektory (via Motor1).
Wewnątrz Audi Q4 E-Tron Sportback ma znaleźć się wirtualny kokpit firmy, który sprowadza się do 12,3-calowego ekranu dotykowego na środku i równie wielkiego cyfrowego zestawu wskaźników. Audi twierdzi również, że Q4 E-Tron Sportback ma jedną z najbardziej przestronnych kabin w swojej klasie.
Czytaj też: McLaren zapowiada nowy hybrydowy supersamochód na 2021 rok
Czytaj też: McLaren 765LT Strata od MSO, czyli 450 godzin samego lakierowania
Czytaj też: Prototyp V12 Speedster Astona Martina wygląda dziko w matowej czerni
Rozstaw osi rzędu 2774 milimetrów i płaski akumulator EV zapewnią większy prześwit i przestrzeń na nogi, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Wszystko dzięki wszechstronnej modułowej platformie MEB. To z niej Audi zaczerpnęło 82-kWh akumulator i dwa silniki elektryczne: jeden na przedniej osi, a drugi z tyłu.
Czytaj też: McLaren ma problemy. Firma ograniczyła produkcję obiecującego modelu Elva
Silnik elektryczny z tyłu wytwarza 201 koni mechanicznych, a silnik na przedniej osi dodaje dodatkowo 100 koni. Dzięki temu E-Tron Sportback ma łączną moc 301 KM oraz napęd na wszystkie koła i może zaliczyć sprint do setki w 6,3 sekundy, osiągając maksymalnie 180 km/h. Jego zasięg ma z kolei wynieść około 450 km, a ładowanie do 80% za sprawą 125 kWh zająć 30 minut.
Kiedy Q4 E-Tron Sportback pojawi się w sprzedaży w 2021 roku, będzie siódmym pojazdem EV, jaki firma kiedykolwiek wyprodukowała.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News