WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Moto

Rusza produkcja iX3. Ten elektryczny SUV będzie kluczowy dla BMW

W pierwszy poniedziałek października roku pańskiego 2020 w chińskiej fabryce Shenyang z linii produkcyjnej zjechał pierwszy elektryczny SUV BMW iX3 po rozpoczęciu produkcji 29 września.

Produkcja BMW iX3

Fabryka produkuje w pełni elektryczne BMW iX3 na tej samej linii co BMW X3 z silnikiem spalinowym, osiągając dzięki temu wysoką wydajność i elastyczność produkcji.

Przedstawiając koncepcyjny samochód, który położył podwaliny dla wersji produkcyjnej elektrycznego iX3 w 2018 roku, BMW potwierdziło, że będzie to pierwszy pojazd elektryczny oparty na technologii napędu elektrycznego piątej generacji. Jest to też pierwszy w pełni elektryczny pojazd wprowadzony na rynek przez BMW od czasu i3 w 2013 roku.

Elektryczny SUV BMW iX3 jest już od pewnego czasu do zamówienia w Polsce, a jego premierę świętowaliśmy na początku tego lata. Teraz wiemy, że pierwsze egzemplarze trafią do Europy i Chin w najbliższych tygodniach.

Czym jest elektryczny SUV iX3?

BMW iX3 cechuje znaczący postęp w zakresie gęstości mocy, zasięgu, masy, wielkości samochodu oraz jego elastyczności. Jego smukłe felgi przyczyniają się do stosunkowo niskiego współczynnika oporu, który wynosi 0,29. Ten wynik osiągnięto również poprzez zaślepienie dużej części kratki nerkowej i wygładzenie podwozia. Jest to jednak nadal kompaktowy crossover oparty na X3, ale o 7,5 cm niższy w porównaniu do wersji wyposażonych w silniki spalinowe.

Czytaj też: Nowy kabriolet BMW 4 już po premierze
Czytaj też: Nowe BMW M4 w kabriolecie wyszpiegowane
Czytaj też: BMW M Mesh, czyli nowe wydanie modelu X2

BMW iX3 napędza pojedynczy silnik elektryczny, który przekazuje moc rzędu 282 koni mechanicznych i 400 Nm moment obrotowy na tylne koła. Dzięki temu może pochwalić się sprintem do 96,5 km/h w 6,8 sekundy i ograniczoną do 180 km/h prędkością maksymalną.

Pod kątem zasięgu iX3 bazuje na akumulatorze o pojemności 80 kWh, którego użyteczna wynosi o 6 kWh mniej, co zapewnia do 460 km zasięgu na jednym ładowaniu wedle testów WLTP. W razie braku „paliwa” ładowanie mocą 150 kW zabierze 34 minuty, aby uzyskać 80% naładowania, ale już po 10 minutach można ponoć przejechać do 100 km.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News