BMW pochwaliło się swoim programem rozwoju nadchodzącego samochodu elektrycznego. Tym razem wiemy, że BMW testuje elektrycznego iX w zimowym środowisku, chwaląc się szeregiem jego zdjęć.
Testy BMW iX na śniegu
Flagowy elektryczny SUV BMW iX jest dla firmy czymś arcyważnym, jak zresztą testy elektrycznych samochodów w skrajnych temperaturach, które zdecydowanie występują w okolicy koła podbiegunowego. Zimno robi z akumulatorami BEV to, co z akumulatorami w konwencjonalnych samochodach, czyli znacząco obniża ich możliwości.
Czytaj też: BMW szykuje lifting iX3, choć ten dopiero co trafił do produkcji
Czytaj też: Szczegóły o elektrycznym sedanie BMW i7
Czytaj też: Odświeżone BMW X7 2022 może wyglądać TAK
Wiemy, że BMW iX napędza w pełni elektryczny układ napędowy BMW piątej generacji, sprowadzający się do dwóch silników o łącznej mocy ponad 500 koni mechanicznych. Po stronie podróży 100 kWh akumulator ma gwarantować do nawet 600 km zasięgu (wedle WLTP). Naładuje się z kolei do 70% w zaledwie 40 minut, dzięki ładowaniu prądem stałym o mocy do 200 kW.
Pojazd elektryczny przechodzi końcowe testy przed rozpoczęciem produkcji w przyszłym roku. Jak skomentowało testy BMW:
Podczas testu zimowego elementy technologii BMW eDrive stoją przed bardzo szczególnymi wyzwaniami. Akumulatory wysokonapięciowe i technologia ładowania przechodzą testy terenowe w ekstremalnie niskich temperaturach zewnętrznych do codziennego użytku podczas srogiej zimy.
Wyświetlacze informujące o poziomie naładowania, zakresie i stanie pracy, a także system zarządzania ciepłem, który stale zapewnia optymalną temperaturę pracy układu napędowego i akumulatorów wysokonapięciowych, wykazały swoją odporność na skrajne ujemne temperatury.
Czytaj też: Kiedy ruszy produkcja BMW i4, czyli elektrycznego sedana?
Czytaj też: Oficjalnie nieistniejący SUV BMW X8 wyszpiegowany
Czytaj też: Zdjęcia BMW serii 2 coupe nowej generacji podczas testów
Oczekuje się, że BMW rozpocznie produkcję tego SUVa pod koniec 2021 roku i zaoferuje BMW iX jako model 2022.