WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

BMW szykuje lifting iX3, choć ten dopiero co trafił do produkcji

BMW szykuje lifting iX3, choć ten dopiero co trafił do produkcji

Ponoć świeżości nigdy za wiele, ale czy to nie przesada? Nowe zdjęcia szpiegowskie pokazują, że już teraz BMW szykuje lifting iX3. Modelu, który zadebiutował oficjalnie w styczniu tego roku i obecnie jest testowany przez media.

BMW najwidoczniej lubi odświeżenia

Ostatnio dowiedzieliśmy się, że już oficjalnie rusza produkcja iX3, a ten elektryczny SUV będzie kluczowy dla BMW. Jednak już teraz dostrzeżono prototyp z nim w roli głównej na parkingu wraz z innymi pojazdami testowymi BMW.

Czytaj też: Kiedy ruszy produkcja BMW i4, czyli elektrycznego sedana?
Czytaj też: Oficjalnie nieistniejący SUV BMW X8 wyszpiegowany
Czytaj też: Zdjęcia BMW serii 2 coupe nowej generacji podczas testów

Cienka warstwa maskująca pokrywa cały przód i tył, jak to na lifting BMW przystało. Co ważne, naklejki wspominające o wersji testowej jasno wskazują, że nie jest to model obecnego iX3, z którego zapomniano zdjąć kamuflaż (via Motor1).

Chociaż wizualne poprawki będą zapewne niewielkie i obejmą nowe, cieńsze reflektory, coś większego może zdarzyć się w ramach pakietu M Performance. W rzeczywistości zmodyfikowane wyloty powietrza na przednich błotnikach mogą być tutaj dowodem na to, że jest to rzeczywiście bardziej sportowa wersja elektrycznego crossovera. Nie jest to jednak w pełni rozwinięty model M, a raczej wydanie z pewnymi ulepszeniami wizualnymi i wydajnościowymi w stosunku do standardowego modelu.

Czytaj też: Wielkie nery nowych BMW są modyfikowane. Co na to szef designu firmy?
Czytaj też: Szczegóły o elektrycznym sedanie BMW i7
Czytaj też: Odświeżone BMW X7 2022 może wyglądać TAK

Biorąc pod uwagę niedawną premierę iX3, wątpimy, że odświeżona wersja zostanie wydana przed końcem przyszłego roku lub nawet w pierwszych miesiącach 2022 roku.

Czym jest elektryczny SUV iX3?

BMW iX3 cechuje znaczący postęp w zakresie gęstości mocy, zasięgu, masy, wielkości samochodu oraz jego elastyczności. Jego smukłe felgi przyczyniają się do stosunkowo niskiego współczynnika oporu, który wynosi 0,29. Ten wynik osiągnięto również poprzez zaślepienie dużej części kratki nerkowej i wygładzenie podwozia. Jest to jednak nadal kompaktowy crossover oparty na X3, ale o 7,5 cm niższy w porównaniu do wersji wyposażonych w silniki spalinowe.

Czytaj też: Nowy kabriolet BMW 4 już po premierze
Czytaj też: Nowe BMW M4 w kabriolecie wyszpiegowane
Czytaj też: BMW M Mesh, czyli nowe wydanie modelu X2

BMW iX3 napędza pojedynczy silnik elektryczny, który przekazuje moc rzędu 282 koni mechanicznych i 400 Nm moment obrotowy na tylne koła. Dzięki temu może pochwalić się sprintem do 96,5 km/h w 6,8 sekundy i ograniczoną do 180 km/h prędkością maksymalną.

Pod kątem zasięgu iX3 bazuje na akumulatorze o pojemności 80 kWh, którego użyteczna wynosi o 6 kWh mniej, co zapewnia do 460 km zasięgu na jednym ładowaniu wedle testów WLTP. W razie braku „paliwa” ładowanie mocą 150 kW zabierze 34 minuty, aby uzyskać 80% naładowania, ale już po 10 minutach można ponoć przejechać do 100 km.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News