Niemiecki tuner Brabus tradycyjnie sięgnął po raz kolejny do oferty Mercedesa, aby zapewnić chętnym na AMG GLS 63 coś z jeszcze wyższej półki. Stuningowane modele tej klasy, to bowiem już czysta zabawa bogatych i wymagających, czego Brabus 800 jest istnym ucieleśnieniem.
Czego brakuje flagowemu SUVowi Mercedesa w postaci nowego AMG GLS 63? Odpowiadając na to pytanie, najłatwiej byłoby zasięgnąć informacji u samego tunera, dla którego stworzenie złowieszczego flagowca nie było żadnym problemem. Ten jest o tyle wyjątkowy, że jest… Brabusem, co przejawia się w czarnym lakierze i wykończeniu wszystkich elementów z jedynie garstką szarych akcentów i dwoma czerwonymi słupkami w maskownicy.
Czytaj też: Obejrzyjcie jak Mercedes-AMG One podbija Nurburgring
Brabus 800 jest tym, za co wielu ceni sobie dzieła tego tunera, co sprowadza się po prostu do jego charakteru nie do pomylenia. Wprawdzie sam w sobie AMG GLS 63 jest rodzinnym, bo trzyrzędowym SUVem, ale już po wyjeździe z fabryki może się pochwalić wydajnościom i możliwościami, których inne rodzinne SUVy mogą mu zazdrościć.
Jeszcze mocniejszy AMG GLS 63, czyli Brabus 800
Rodzinny aspekt w modelu Brabus 800 został zachowany przy jednoczesnym podbiciu charakteru modelu na kolejne wyżyny. Mowa o wielu dodatkach z włókna węglowego na nadwoziu, które idealnie współgrają z tym wyczynowym SUVem, poprawiając jednocześnie aspekt aerodynamiczny, co przekłada się na wyższe osiągi i pewność sterowania wielkiego, ciężkiego SUVa.
Czytaj też: Wyszpiegowany Mercedes-AMG GT 73e, czyli zdjęcia 815-konnej bestii
Zwłaszcza że Brabus 800 posiada też dalece zakrojone ulepszenia zawieszenia pneumatycznego, które obniżają jego wysokość jazdy o 25 mm. Idealnie dopełniają jednocześnie przyciągające wzrok 24-calowe kute monoblokowe felgi owinięte cienkimi oponami, podczas gdy w kabinie tuner postarał się o zastosowanie luksusowej skórzanej tapicerki z pikowanym wzorem, a pod maską… oczywiście ulepszenie.
Czytaj też: Zwiastun Mercedesa EQT ujawnił też datę premiery
Mowa o autorskim PowerXtra B40S-800, które to podbiło wydajność podwójnie turbodoładowanego 4-litrowego silnika V8 o mocy 603 KM do 800 koni mechanicznych i 1000 Nm momentu obrotowego. Te wartości trafiają na wszystkie cztery koła i rozpędzają Brabusa 800 od 0 do 100 kilometrów na godzinę w zaledwie 3,8 sekundy.