Określenie drewniany samochód w przypadku tego modelu Hustler od studia projektowego Interstyl wcale nie oznacza braków w mocy. To po prostu samochód typu kit car (w uproszczeniu „zrób sobie sam”) z drewna.
Ten Hustler nie jest tylko wykończony z drewna. On jest w zupełności drewniany i tyczy się to nie tylko paneli nadwozia, ale też wnętrza, słupków, podłogi, czy szczegółów, jak np. gałki zmiany biegów. Pod maską drewna również nie zabrakło, co widać po błotnikach wewnętrznych, drewnianej zaporze ogniowej (brzmi to komicznie), czy nawet samego wspornika na podniesioną maskę.
Mający bardziej strefę odłamków, niż zgniotu, Interstyl Hustler ma jednak zwyczajne, choć dziwnie małe koła oraz platformę wykonaną z czegoś mocniejszego, bo włókna szklanego. Większość elementów mechanicznych pochodzi z Mini, co tyczy się nawet kierownicy, czy liczników. Ten model, to jednak istny składak, jak to w przypadku kit car bywa.
Za Interstyl Hustler odpowiada William Towns, który niegdyś zaprojektował model Lagonda Astona Martina i odszedł z firmy, aby założyć swoją firmę Interstyl Design. To on odpowiada za Hustlera, który w 1978 roku był jedynie koncepcją, ale rok później trafił do sprzedaży. Wspomina się, że tego typu drewniany samochód powstał w nakładzie 500 zestawów, a ten na fotkach, to model 1982 roku.
Czytaj też: Gotowi na trochę terenowej zabawy z Jeepem, Mercedesem i Land Roverem?
Żeby stworzyć Interstyl Hustler, trzeba było mieć niezłe umiejętności w dziedzinie stolarki. Zamiast części, firma zapewniała bowiem materiały, które trzeba było sobie nawet przyciąć wedle dostarczonych planów.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News