WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Duński elektryczny trójkołowiec zaciera granice między ebike i samochodem

Duński elektryczny trójkołowiec zaciera granice między ebike i samochodem

Kiedy elektryczny rower nie wystarczy, a samochód jest przesadą, duński elektryczny trójkołowiec LEF firmy EV Mobility sprawdzi się w sam raz.

Duński elektryczny trójkołowiec LEF

LEF został zaprojektowany przez Erika Vegta i Dave’a Goudeketa pod sztandarem wspomnianej firmy EV Mobility i jest rozwijany od około trzech lat. Tylko w Holandii jest jednak oficjalnie zatwierdzony do użytku na drogach publicznych.

Czytaj też: Ultralekki elektryczny rower Crow poprosi wkrótce o pieniądze
Czytaj też: Elektryczny rower LeMond Prolog waży zadziwiająco mało
Czytaj też: HAVN jako idealne miejsce parkowania dla elektrycznych rowerów

Jako trójkołowiec z kabiną, LEF pozwala kierowcy wejść do środka przez przezroczysty daszek, a następnie wygodnie ułożyć się, dzięki teleskopowej kierownicy. Za napęd odpowiada 1000-watowy silnik w jednym z tylnych kół, który jest zasilany z 10-Ah/48-woltowego akumulatora litowego i rozpędza LEF do prędkości 25 km/h. Dźwignia przepustnicy znalazła się z kolei na kierownicy.

Jedno ładowanie wystarcza ponoć na przejechanie do 30 km, ale są też opcje podwojenia i potrojenia tego zasięgu. Główny korpus LEF jest wykonany z nadającego się do recyklingu polietylenu, a cały pojazd waży 90 kg i może wytrzymać maksymalne obciążenie 200 kg.

Czytaj też: Elektryczny rower Ride1Up Prodigy zachwyca wyceną
Czytaj też: Dwa elektryczne rowery Nox w zestawie taniej, ale z haczykiem
Czytaj też: Stacjonarny rower Bowflex VeloCore, to coś, czego szukacie

Na pokładzie LEF nie zabrakło ekranu LED, portów ładowania, oświetlenia z kierunkowskazami, czy 50-litrowego bagażnika. Opcjonalne dodatki obejmują zestaw lusterek bocznych i elektryczną wycieraczkę przedniej szyby. Cena? 4380 euro.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News