Niegdyś dwusuwowe motocykle były łakomym kąskiem, ale te dni przeminęły wraz z rozwojem małych silników. Na szczęście miłośnikom „starych dziejów” ma coś do zaoferowania brytyjski startup Langen Motors.
Langen postanowił cofnąć się w czasie o trzy dekady i ruszyć ograniczoną produkcją niestandardowych, dwusuwowych motocykli. Inspiracją do ich projektu są kultowe dwusuwowe modele z połowy lat 80., a za ich napędzenie będą odpowiadać chłodzone cieczą silniki V-twin z cylindrami pod kątem 90 stopni i o pojemności 0,25 litra. Moc? Ponoć aż 80 koni.
Chociaż dwusuwy same w sobie są postrzegane jako przestarzałe, silnik w zasięgu Langen Motors ma nowoczesne elementy, takie jak elektroniczny wtrysk paliwa i przeciwbieżny wał korbowy. Zastosowanie wysokiej jakości, zaawansowanych technologicznie komponentów przez Langen nie kończy się jednak na silniku (via RideApart).

Czytaj też: Panterka od Ares Design, czyli Panther ProgettoUno
W kwestii zawieszenia możemy liczyć na zestaw 43 mm widelców Öhlins z przodu i podwójne amortyzatory Ktech Piggyback Razor z tyłu. O hamowanie dbają podwójne tarcze z przodu i jedna tarcza z tyłu z promieniowymi zaciskami aluminiowymi. Ponadto motocykle mają ręcznie wykonane aluminiowe ramy i karoserię z włókna węglowego, co zmniejsza masę.

Langen Motorcycles nie będzie sprzedawało swoich cacek masowo. Nie oczekujcie tym samym, że te będą tanie, bo w grę wchodzi produkcja na zamówienie, które nie przekroczy nakładu produkcyjnego na poziomie 250 sztuk.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News