Co powiecie na elektryczne wspomaganie w trudnym terenie? To bowiem oferuje ebike Siryon od firmy Forestal z rodzaju tych „górskich” rowerów.
Forestal Technology Center z Andory ogłosił na ten moment wersję elektrycznego roweru Siryon Polar Lights w przedsprzedaży, która jest ograniczona do zaledwie 999 egzemplarzy. Określa ją z kolei „naturalną ewolucją współczesnego kolarstwa górskiego” (via New Atlas).
Siryon jest zbudowany wokół ramy samonośnej „Alpha Box” wykonanej z mieszanki włókien węglowych T1000, T800 i T700, dzięki czemu waży zaledwie 2,4 kilograma. Kolejne 1,95 kg dorzuca do zestawu stworzony we współpracy z firmą Bafang kompaktowy silnik EonDrive o mocy 250 i momencie obrotowym 60 Nm z niezdejmowalnym 51 V akumulatorem Aurora Performance o pojemności 350 Wh.

Jak to na elektryczny rower przystało, Siryon wykorzystuje szereg czujników, aby idealnie łączyć wspomaganie z rowerzystą w ramach trybu Eco, Sport, Race i najwydajniejszego Nitro. Nie znamy jeszcze szczegółów na temat zasięgu, ale wiemy, że akumulator obsługuje szybkie ładowanie i od 0 do 80 procent naładuje w ciągu godziny i 24 minut.
Na kierownicy nie zabrakło 3,2-calowego ekranu dotykowego HD, a system w rowerze oferuje oczywiście możliwość podłączenia do aplikacji. W niej można podejrzeć parametry i funkcje jazdy, a także sprawdzić stan Siryon.

W kwestii wygody postawiono na system zawieszenia Twin Levity. Ten składa się z widelca DVO Onyx o skoku 170 mm i amortyzatora sprężynowego DVO Jade połączonego z pojedynczym przegubem wielowahaczowym ze 170 mm skokiem. Całość dopełniają 29-calowe koła Crankbrothers Synthesis E Carbon z oponą Panaracer Romero z przodu i Panaracer Aliso z tyłu.
Czytaj też: Smarowanie łańcucha rowerowego nie było nigdy tak ekologiczne
Całość bazuje na zwyczajnym łańcuchu, który owija się wokół 12-biegowej przerzutki na tyle. Ona, dźwignia, kaseta, jak i łańcuch pochodzą od SRAM, a za hamowanie odpowiadają hamulce tarczowe Magura MT7.

Siryon nie waży jednak najmniej, bo swoją wagę przechyla na 17,4 kg w przypadku ramy o średnim rozmiarze. Kosztuje z kolei 7999 euro z przewidywaną wysyłką w październiku.