Coraz powszechniejsze napędy elektryczne otwierają pomysłodawcom ciekawych pojazdów nowe drogi, co dotyczy również litewskiego startupu AKO oraz jego elektrycznego trójkołowca Trike.
Tak naprawdę AKO zaprezentowało swój już drugi elektryczny trójkołowy prototyp o wadze 450 kg wraz z renderami tego, jak finalnie ma wyglądać gotowy model. Za ten projekt odpowiada zaledwie pięć osób, które pracują nad nim od pięciu lat i niedawno zakończyły testy nowego silnika.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, AKO wrzuci na rynek trojkołowca z napędem elektrycznym, który pomieści w futurystycznej, skromnej kabinie kierowcę i jednego pasażera tuż za nim. Nie zabraknie bagażnika, poduszek powietrznych, czy pasów bezpieczeństwa, a nawet nowatorskiego systemu skręcania, podczas których całość pochyli się na zakrętach nawet o 30 stopni.
Jak powiedział Jurgis Lecas, jeden z pomysłodawców (via New Atlas):
Mechanizm wspomagania kierownicy opracowaliśmy sami i właśnie zgłosiliśmy międzynarodowy patent. Opiera się na czystej mechanice i pozwala na pochylenie się pojazdu poprzez przechylenie wału kierownicy, a w przypadku mniejszych prędkości można po prostu obrócić kierownicę, tak jak w każdym zwykłym samochodzie, a pojazd będzie kierowany normalnie.
Czytaj też: Pandemia odmieniła życie pracowników Twittera
Obecnie całość napędza zestaw akumulatorów o pojemności 26 kWh, który ma wystarczyć na przejechanie ponad 300 km. Wszystko dzięki 140-kW silnikowi elektrycznego o momencie obrotowym od 600 do 700 Nm, który ponoć może osiągnąć całe 240 km/h prędkości maksymalnej.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News