Wreszcie otworzono coś wyjątkowego w Pekinie w Chinach, a dokładniej mówiąc wyczekiwany wieżowiec Leeza Soho, który nowoczesnością wręcz grzeszy.
Leeza Soho został zaprojektowany przez Zaha Hadida przed śmiercią, a teraz otwiera się na to, z myślą czego został zaprojektowany. Oferuje swoje 207 metrów wysokości odwiedzającym, oszałamiając najwyższym na świecie atrium, czy fascynacji ekologią pod kątem designu.
Leeza Soho znajduje się w Pekinie w Chinach, na północ od międzynarodowego lotniska Pekin Daxing. Miejsce, które zajmuje, ma dostęp do podziemnego tunelu obsługi metra, a sam budynek jest podzielony na dwie połowy – po jednej z obu stron metra. Strukturalnie można uznać za dwie wieże połączone w kilku punktach i owinięte w jedną oszkloną skorupę. Jak wyjaśnia firma Zaha Hadid Architects:
Stojąc nad tym tunelem, konstrukcja Leeza Soho dzieli jej objętość na dwie połowy zamknięte pojedynczą powłoką fasadową. Powstająca przestrzeń między tymi dwiema połówkami rozciąga się na całą wysokość wieżowca, tworząc najwyższe na świecie atrium o wysokości 194,15 metrów.
Wnętrze Leezy Soho składa się z 172800 metrów kwadratowych głównie powierzchni biurowej, rozmieszczonych na 45 piętrach (do tego należy doliczyć cztery piętra pod ziemią), a dwie połówki są połączone czterema wieżami na poziomach 13, 24, 35 i 45. Liczne przeszklenia zapewniają dostęp naturalnego światła i widok na miasto. Budynek cechuje również znaczący zrównoważony projekt, dlatego ma otrzymać LEED Gold (standard zielonego budynku).
Nic dziwnego, patrząc na sam design wykorzystujący naturalne zachowanie powietrza w budynku, czy rozkładanie się temperatury. Inne energooszczędne środki obejmują wyrafinowany system zarządzania energią, zbieranie wody deszczowej, wykorzystanie urządzeń do wody o niskim przepływie i system recyklingu wody szarej, który jest używany do spłukiwania toalety, a także izolacyjny zielony dach i szereg paneli słonecznych.
W Leezy Soho nie zabrakło też 2680 miejsc parkingowych dla rowerów, z szafkami, czy prysznicem. Wszystko po to, aby zachęcić pracowników do jazdy rowerem do pracy. Stacje ładowania samochodów elektrycznych są również umieszczone na parkingu pod ziemią.