WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Technowinki

Technologia DLSS 2.1 w nowych kartach GeForce to szansa dla gier VR

Jeśli jesteście zaznajomieni z graniem w VR, to zapewne wiecie, jak solidnego sprzętu potrzeba do tej zabawy. Na szczęście NVIDIA walczy i z tym.

Nowe karty graficzne GeForce RTX 3000, to również nowe technologie, jak DLSS 2.1. To skrót od Deep Learning Super Sampling, czyli techniki głębokiego uczenia opracowanej przez firmę NVIDIA, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do inteligentnego skalowania renderowanych klatek do wyższej rozdzielczości.

Ta technologia, która musi być dodawana indywidualnie w każdej grze, pozwala na znaczny wzrost wydajności. To bowiem dzięki niej niższa rozdzielczość jest skalowana do wyższej przy prawie identycznym poziomie detali za sprawą rdzeni Tensor w procesorach graficznych z serii RTX 20/30 i pozwala na zwiększenie wydajności nawet o 70%.

Zapewne wiecie, że rozdzielczość, to sztandarowa opcja graficzna, która pochłania wydajność naszego sprzętu, obniżając poziom klatek na sekundę. Wiecie też pewnie, że w VR wysoka rozdzielczość, to klucz, aby pozwolić użytkownikowi poczuć się, jakby rzeczywiście był w grze. Stąd tak obiecujące jest to, że DLSS 2.1 zapewni kompatybilność z VR, umożliwiając grę w 8K i obsługę dynamicznej rozdzielczości.

Czytaj też: Lords of the Fallen 2 znów powstaje, ale teraz będzie przepiękne

Technologia DLSS w nowej wersji pozwoli na natywne renderowanie gier VR w połowie rozdzielczości i inteligentne skalowanie w celu zapewnienia wysokiej liczby klatek na sekundę i jakości.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News