Chociaż to Klasa C Mercedesa nowej generacji ma obecnie więcej uwagi po premierze, to nie można zapominać o jej starszym bracie – Klasie S. Zwłaszcza że hybrydowy Mercedes-AMG S63e pojawił się na nowych fotkach z testów.
Hybrydowy Mercedes-AMG S63e
Po raz pierwszy ten model został wyszpiegowany w ostatnich dniach października ubiegłego roku, a na jego premierę nadal czekamy z wypiekami na twarzy. Tym razem hybrydowy Mercedes-AMG S63e pojawił się w obiektywie w formie testowanego prototypu, który zawitał do zaśnieżonej Szwecji.
Czytaj też: Nagranie modelu Mercedes EQE. Zakamuflowany elektryk w testach
Czytaj też: Klasa C Mercedesa nowej generacji rozczarowuje silnikami
Nie jest to jednak taki zwykły prototyp, a jakby testowany „na szybko” przez swoje niedopasowane felgi. Z kolei sam kamuflaż zasłonił tylko oba zderzaki i to nawet niezbyt dokładnie, bo i tak wszystko to, co najważniejsze, widzimy.
Potwierdzenie tego, że jest to w rzeczywistości hybrydowy Mercedes-AMG S63e znajdujemy w zaślepkach portów ładowania z obu stron, większym wlotom powietrza na przodzie oraz czterem rurom wydechowym z tyłu. Model nie wygląda więc znacznie bardziej agresywne względem słabszych modeli W223, ale maskownica Panamericana będzie jego jasnym wyróżnikiem.
Czytaj też: Nowe zdjęcia modeli Mercedes SL 2022 w testach
Czytaj też: Wyszpiegowano Mercedesa GLC nowej generacji w zimowych testach
Czytaj też: Spójrzcie na prototyp Mercedes-Benz EQS bawiący się w śniegu
Spodziewamy się, że Nowy Mercedes-AMG S63e będzie oferował moc około 700 koni mechanicznych z połączenia silnika spalinowego V8 i elektrycznego, zapewniając jednocześnie lepszą oszczędność paliwa i opcję jeżdżenia w trybie bezemisyjnym. Nie będzie to jednak najwydajniejsza hybryda AMG, bo nad nią znajdzie się wydanie AMG S73e o mocy nawet 805 KM.
Kwestia zasięgu wyłącznie z użyciem silnika elektrycznego, jak i cena, czy dokładna data premiery pozostają niewiadomymi. Oczekujemy jednak, że dostawy na rynki europejskie nastąpią w tym roku.