Hyundai wreszcie ujawnił to, czego europejscy klienci mogą oczekiwać od modelu Santa Fe 2021. Ten jest pierwszym Hyundaiem w naszych stronach z nowym silnikiem Smartstream firmy.
Sante Fe 2021 jest napędzana 1,6-litrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem w wariancie hybrydowym. Tę jednostkę wspiera silnik elektryczny o mocy 59 koni mechanicznych, a jego wydania sprowadzają się do napędu albo na dwa, albo cztery koła. Klienci mogą liczyć na łączną moc 230 KM i 350 Nm momentu obrotowego.
W przyszłym roku do oferty wejdzie hybrydowy układ napędowy typu plug-in, który opiera się na tym samym silniku z turbodoładowaniem, ale w połączeniu z mocniejszym silnikiem elektrycznym.
Tutaj w grę wchodzi już układ o mocy 90 KM i z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 13,8 kWh. W połączeniu z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazuje moc na wszystkie cztery koła, układ wytwarza maksymalnie 265 KM i 350 Nm momentu obrotowego.
Czytaj też: Nowy Tiguan 2021, czyli odświeżania Volkswagena ciąg dalszy
Jest też coś dla niechętnych elektryfikacji. Hyundai w tym celu postarał się o ulepszoną wersję 2,2-litrowego silnika wysokoprężnego R4. Ten ma aluminiowy blok, nowy wałek rozrządu i nowy układ wtryskowy o ciśnieniu 2200 barów.

Ten zapewnia 202 KM i 440 Nm momentu obrotowego i będzie współpracował z nowo opracowaną ośmiobiegową automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów.

Nowy Santa Fe trafi do sprzedaży w Europie we wrześniu tego roku
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News