16 stycznia 2021 roku grupy PSA i FCA zostały oficjalnie połączone w jeden koncern Stellantis i jako teoretycznie jeden producent samochodów będą podbijać świat.
Koncern Stellantis już oficjalnie
Stellantis wzięło się od łacińskiego czasownika „stello”, który w bezpośrednim tłumaczeniu oznacza „rozjaśnić gwiazdami”. Mamy więc nadzieję, że nowemu koncernowi, którego plan powstania został ogłoszony pod koniec października 2019 roku, rzeczywiście rzuci nowe światło na rynek motoryzacji.
Czytaj też: Abarth 595 Hercules jako agresywny mały hot hatch
Czytaj też: Fiat 500 z dwoma silnikami Hayabusa, czyli magia V8
Czytaj też: Klasyczny Citroen DS przerobiony na nowoczesnego luksusowego sedana
Przez pierwsze pięć lat koncernowi Stellantis będzie przewodził dotychczasowy szef PSA, czyli Carlos Taveres. To głównie na jego barkach będzie przyszłość marki Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram i Vauxhall.
Czytaj też: Na co pozwala sobie elektryczny Citroen e-C4 2021?
Czytaj też: Rocznicowy Fiat 500 Abarth zachwyca zwłaszcza jednym
Czytaj też: Ferrari SF90 kontra Fiat Panda 4×4, czyli pojedynek 1000 i 48 koni
Taka rozbudowana lista marek sprawia, że koncern Stellantis jest czwartym co do wielkości producentem samochodów na świecie tuż za Toyotą, Grupą Volkswagena i Sojuszem Renault-Mitsubishi-Nissan. Jednak nie wiadomo jeszcze, czy wszystkie marki przetrwają połączenie, jako że teraz koncern musi zadbać o to, aby oferty poszczególnych firm nie konkurowały ze sobą na określonych rynkach.