Niemiecki magazyn Bimmer Today, który pisał niedawno o zbliżającym się końcu dla M760i xDrive, twierdzi teraz, że wraz z tym silnikiem V12 odejdzie też BMW M2.
Obie są uważane za ofiary coraz to bardziej rygorystycznych europejskich przepisów dotyczących emisji, co zmusza wielu producentów samochodów do zmiany oferty, aby uniknąć konieczności płacenia wysokich kar. Obecnie M2, a więc zwinne coupe z napędem na tylne koła w wydaniu Competiton i CS wykorzystuje silnik S55 ujawniony w 2013 roku.
Ten silnik z kolei według BMWBLOG jest zbyt kosztowny, aby go ulepszyć i dostosować do surowszych zasad. Dlatego właśnie BMW M2 ma zostać „uśmiercone” już tej jesieni w Europie..
Czytaj też: Odświeżenie Genesis G70 nagrane w testach
… ale powróci za dwa lata w ramach nowej generacji. Wtedy to ma otrzymać zupełnie nowy silnik, bo S58, ale stosownie ograniczony, aby nie stał się konkurencją dla M4.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News