Reklama
aplikuj.pl

Koniec Endomondo. Po 13 latach aplikacja zniknie z rynku

Endomondo, Koniec Endomondo, Endomondo znika z rynku
Endomondo LOGO. (PRNewsFoto/Endomondo)

Firma Under Armour ogłosiła koniec Endomondo, bardzo popularnej platformy sportowej. Aplikacja zostanie zamknięta wraz z końcem 2020 roku, jednak wcześniej będzie można pobrać z niej swoje dane.

Endomondo zniknie z rynku po 13 latach

Funkcjonująca od 2007 roku aplikacja Endomondo dostępna była zarówno dla użytkowników telefonów z Androidem jak i z iOS. Dawała możliwość monitorowania aktywności w prawie 50 dyscyplinach sportowych zapisując dane dotyczące czasu treningu, spalonych kalorii, dystansu i trasy uzyskiwanej dzięki modułowi GPS. Aplikacja była bardzo przejrzysta, czytelna i łatwa w obsłudze.

Czytaj też: Google testuje porównywarkę aplikacji w Google Play
Czytaj też: SmartThings Find pomoże znaleźć zgubione urządzenie Galaxy
Czytaj też: W Chrome pojawi się opcja wykonania przewijanego zrzutu ekranu

Niestety firma Under Armour, producent Endomondo, a także firma zajmująca się sprzedażą akcesoriów, obuwia i odzieży sportowej podjęła decyzję o zamknięciu aplikacji. Od 31 grudnia 2020 roku zakończy się wsparcie techniczne i aktualizacje, tego dnia również aplikacja zniknie ze sklepów internetowych. Jednak dopiero z końcem marca dane użytkowników zostaną usunięte z serwerów. Firma informuje obecnych klientów o możliwości pobrania danych do 31 stycznia 2021 roku. Do tego czasu będzie można również przenieść je do aplikacji MapMyRun, która jest właśnie rozwijana przez firmę. Alternatywa od Under Armour ma być przez 3 miesiące darmowa, a potem subskrypcja będzie już płatna.

Firma nie wyjaśnia powodów zamknięcia Endomondo po trzynastu latach jej obecności na rynku. Najprawdopodobniej zależy in na MapMyRun i w ten sposób chcą po prostu nakłonić użytkowników do swojej nowej, płatnej aplikacji.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News