Reklama
aplikuj.pl

Jak lockdown zmienił nasz styl życia?

pandemia

Raport sporządzony przez Samsunga odnosi się do wpływu, jaki pandemia miała na życie Europejczyków. Co się zmieniło?

Opublikowane informacje sugerują m.in., że:

  • dla 64% Europejczyków, dom stał się „bezpieczną przestrzenią”
  • 1 na 3 Europejczyków za priorytetowe uważa takie zakupy, które poprawiają ich samopoczucie
  • Europejczycy aż 10-krotnie chętniej wydaliby nadwyżkę pieniędzy na inteligentne technologie do domu niż na markowe ubrania
  • 41% ankietowanych podjęło w domu aktywności lub hobby, których wcześniej nie próbowali. Wyróżniali się tutaj Polacy i Włosi
  • 50% osób korzystających z wideorozmów podczas pandemii chce je wykorzystywać nawet po zniesieniu obostrzeń

Czytaj też: Jakie są skutki lockdownu?
Czytaj też: Lockdown spowodował, że ptaki inaczej śpiewają. Jak to możliwe?
Czytaj też: Antarktyda odnotowała pierwsze zakażenia. Koronawirus dotarł nawet tam

Szczególnie interesujący jest fakt, że dla ż 53% naszych rodaków w większym stopniu niż przed pandemią skupia się na wyglądzie domu. 78% Europejczyków, którzy podczas „zamknięcia” zaczęli zajmować się nowymi aktywnościami, chciałoby pozostać przy częstszym gotowaniu w domu. Tu również wyróżniali się Polacy oraz Niemcy.

Raport pokazuje, że lockdown na wielu płaszczyznach zmienił przyzwyczajenia Europejczyków

52% ankietowanych najprawdopodobniej kupi w ciągu najbliższych 12 miesięcy nowy sprzęt AGD. Jest to zbieżne z danymi udostępnionymi przez firmę Samsung, z których wynika, że w porównaniu rok do roku sprzedaż dużych lodówek tej firmy wzrosła o 12%. Co więcej, 73% Polaków uważa, że sposobem na ograniczenie marnowania żywności jest lepszy system organizacji jej przechowywania. 

Czytaj też: Drugi lockdown w Europie. Czego możemy się spodziewać?
Czytaj też: Co wywołuje reakcje alergiczne na szczepionki na koronawirusa?
Czytaj też: Pfizer i Moderna prowadzą kolejne testy. Chodzi o nową mutację koronawirusa

64% mieszkańców Starego Kontynentu w wieku 25-34 lat oraz posiadających dzieci podkreśliło, że nowe technologie umożliwiły im podtrzymanie relacji z rodziną i przyjaciółmi. Z kolei 31% respondentów poniżej 35. roku życia przyznało, iż dzięki temu byli w stanie umawiać się na randki. Możliwość uczestniczenia w danym wydarzeniu wirtualnie sprawia nawet, że chętniej weźmiemy w nim udział. Do tej kategorii zaliczają się spotkania z przyjaciółmi (53% badanych), urodziny (50%) i spotkania integracyjne w pracy (41%).