Po raz kolejny zagłębiamy szczegóły o elektrycznym sedanie od Lucid Motors, czyli Air przed jego premierą już 9 września.
Wcześniej firma chwaliła się, że w najlepszym wydaniu Air znajdzie się zestaw akumulatorów pracujący przy napięciu 900 V o pojemności około 130 kWh, a więc o jakieś 30 kWh więcej w porównaniu do Modelu S Tesli. Teraz jednak ogłosiła, że w grę wchodzi znacznie mniej okazały zestaw.
„Znacznie”, bo przypomnijmy, że Lucid Air doczekał się niesamowitego wyniku 832 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu, więc 130 kWh zestaw był zrozumiały. Teraz jednak firma ogłosiła, że udało jej się uzyskać tak świetny zasięg na 113 kWh pakiecie akumulatorów, dzięki ponownemu skupieniu się na wydajności.
Czytaj też: Maserati Nettuno. Bliskie spojrzenie na silnik z technologią F1
Dodatkowo, Lucid Motors ujawniło grafikę platformy elektrycznej, która będzie stanowić podstawę dla sedana. Dla przypomnienia, ta umożliwi ładowanie z najwyższą szybkością ze wszystkich pojazdów elektrycznych, ale także będzie jednym z najbardziej wydajnych pod kątem zużycia energii. Niezwykle wysoka, bo sięgająca 300 kW szybkość ładowania Air jest możliwa dzięki kilku czynnikom
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News