Uwaga, uwaga. Proszę zająć miejsca i sprawdzić, kto okaże się zwycięzcą w wyścigu z udziałem nowych modeli BMW M4, AMG C63 S i Lexus RC F oraz starej M3 i C63.
Niemieccy producenci samochodów zazwyczaj dominują w segmencie luksusowych coupe i sedanów wysokiej wydajności. W poniższym porównaniu stają więc w szranki z japońskim Lexusem RC F Track Edition, którego napędza 5-litrowa V8 o mocy 477 KM i momencie obrotowym 535 Nm.
BMW M3/M4 zaprezentowane w tym wyścigu drag reprezentują najnowszą i poprzednią generację (F80, E92). Stare E92 M3 jest napędzane wysokoobrotowym, 4,0-litrowym silnikiem V8, który wytwarza 414 koni mechanicznych i moment obrotowy na poziomie 400 Nm. W nowej M3 i M4 (F80) zastąpił ją podwójnie turbodoładowany silnik R6 o mocy 425 KM i 550 Nm momentu obrotowego.
Czytaj też: Cadillac twierdzi, że niskie spalanie obchodzi nawet bogatych
Czarny koń tego wyścigu? Ewidentnie Mercedes-AMG C63 z generacji W204. To bowiem on wykorzystuje jeden z najlepszych silników V8 w historii. To legendarny 6,2-litrowy M156 (451 KM, 600 Nm), którego w nowszym modelu C63 S W205 zastąpiła 4-litrowa V8 M177 (503 KM, 699 Nm).