McLaren 765LT, jako supersamochód o ściśle ograniczonej produkcji na rok modelowy, to model, który wręcz wymaga specjalnego traktowania. Jeden z klientów już o to zadbał, zamawiając jedyne w swoim rodzaju wykończenie lakiernicze.
McLaren 765LT Strata, czyli lakierniczy unikat
Nabywca jednego z 765 egzemplarzy McLaren 765LT skontaktował się z MSO, czyli z działem McLaren Special Operations firmy odpowiadającym za realizowanie specjalnych zamówień, aby ten naprawdę solidnie przyłożył się do wyglądu jego McLarena. Jak chciał, tak też zrobiono.
MSO zapewne wyciągnęło z kieszeni tego kogoś solidną kwotę, biorąc się do roboty nad lakierem 765LT, a ta robota zajęła całe 450 roboczych godzin. W jej ramach lakiernicy zadbali o motyw Strata, łącząc ze sobą Heritage Memphis Red z akcentami Bespoke Cherry Black. Nie zabrakło też dodatkowych elementów z włókna węglowego i szeregu szczegółów w myśl kolorystycznych akcentów i logo MSO.
765LT to zasadniczo 720S. Moc czerpie z 4,0-litrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem, ale ta została zwiększona z 710 do 755 KM, podczas gdy moment obrotowy wzrósł do 800 Nm, czyli o 30 Nm. Wszystko za sprawą nowych kutych aluminiowych tłoków, trójwarstwowej uszczelce głowicy Senna, dodatkowej pompie paliwa, nowej pompie oleju oraz czterotorowemu wylotowi z tytanu, który jest o 40 procent lżejszy niż jednostka 720S.
Siedmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów została ulepszona o materiały z „Formuły 1” i przekładnię zoptymalizowane pod kątem reakcji przepustnicy i szybszego przyspieszenia na biegu. Sprint do setki? Zaledwie 2,7 sekundy, a do 200 km/h w 7,2 sekundy.
Czytaj też: Toyota GT86 i Subaru BRZ powstaną z wieloma wspólnymi cechami
Czytaj też: Szkoda, że nie będzie nam dane kupić Subaru WRX Club Spec
Czytaj też: Nissan Z Proto MUSI doczekać się tej wersji
Układ napędowy nie jest jedyną zaktualizowaną wersją 765LT. Nowy pakiet aerodynamiczny zawierający rozdzielacz z włókna węglowego, zderzaki, dyfuzor, boczne listwy progowe i skrzydło, pomaga wygenerować o 25 procent większą siłę docisku niż w przypadku 720S.
Przednia maska, błotniki i drzwi mogą być również opcjonalnie wykonane z włókna węglowego. Nic dziwnego, kiedy to nawet wspornik tablicy rejestracyjnej jest z niego. Nawet szyba przednia i szyby boczne stały się cieńsze, aby zaoszczędzić na wadze, podczas gdy słupek C i tylne szyby są wykonane z poliwęglanu, co sprawiło, że waga sięgnęła 1339 kg.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News