Jak to będzie z nadchodzącymi elektrycznym samochodami Renault? Na to pytanie odpowiada ujawniony właśnie koncept Megane eVision.
Koncept elektrycznego Megane eVision Renaulta
Megane eVision, to nic innego, jak pięciodrzwiowy elektryczny hatchback, który bazuje na nowej modułowej platformie CMF-EV marki dla przyszłych pojazdów elektrycznych, wykorzystując jeden z najcieńszych akumulatorów na rynku.
Czytaj też: Nadchodzi elektryczny SUV Renault. Mamy jego pierwszy zwiastun
Czytaj też: Zapowiedź elektrycznej Dacia Spring i konceptu Renaulta
Czytaj też: Renault Arkana w Europie, czyli wyjątkowy mainstreamowy crossover-coupe
Wiemy, że produkcyjna wersja Megane eVision zadebiutuje w przyszłym roku, ograniczając oczywiście odważne elementy tego konceptu, aby był zarówno bardziej „standardowy”, ale nowoczesny i zwyczajnie tańszy w produkcji.
W formie konceptu Megane eVision zdecydowanie może zachwycić swoją przednią kartką, którą wieńczy logo Renault, z którego rozchodzą się paski oświetlenia LED, przechodzące w ostre zawijasy na rogach, komponując się z imponującą dolną sekcją konsoli.
Wpuszczone w drzwi klamki, zapewniają gładki profil boczny razem z lusterkami w formie kamer zewnętrznych, a tylna część Megane eVision łączy się wizualnie z przodem, dzierżąc niewielki spojler nad tylną szybą. Złote akcenty dopełniają ciekawe kształty, jak zresztą ciekawie wykończone 20-calowe felgi.
Czytaj też: Elektryczny Renault bije rekordy sprzedaży. Konkurent Tesli?
Czytaj też: Renault Koleos – francuska wizja SUV’a
Czytaj też: Renault Zoe R135 Z.E. 50 Intens – jak jeździ samochód na prąd?
Pod kątem napędu Megane eVision bazuje na 60 kWh akumulatorze i silniku elektrycznym o mocy 215 koni mechanicznych i 300 Nm momentu obrotowego, który napędza przednie koła. Dzięki temu do setki ten koncept rozpędza się poniżej ośmiu sekund, a jego zasięg sięga ponoć około 451 kilometrów.