Co ciekawego działo się w pierwszym pełnym majowym tygodniu na rynku moto? O tym poniżej!
Genesis zmierza do Europy, co akcentuje specjalny europejski model
Na oficjalnej konferencji prasowej we Frankfurcie Genesis ujawnił plan rychłego wejścia na europejski rynek po pięciu latach od funkcjonowania poza nim. Zapowiedzi kuszą potencjalnych klientów, wspominając, że za ofertą Genesis stoi „przejrzysta polityka cenowa w połączeniu z wysokiej jakości produktami i pięcioletnim planem opieki bez ukrytych dodatków”.
Zanim Genesis ujawni swój nowy model dla Europy (będzie to prawie na pewno wersja kombi modelu G70), wejdzie na rynek z sedanem G80, jak i SUVem GV80, które początkowo będą dostępne bezpośrednio wyłącznie w Niemczech, Szwajcarii oraz Wielkiej Brytanii. Co ciekawe, te modele zostały stosownie ulepszone do europejskich standardów.
Półprzewodnikowe akumulatory Solid Power napędzą modele Forda i BMW
Akumulatory półprzewodnikowe mogą być wytchnieniem od wad obecnie wszechobecnych akumulatorów litowo-jonowych i doskonale wiedzą o tym producenci pojazdów, wśród których BWM i Ford wierzą w firmę Solid Power. Ta dwójka razem z Volta Energy Technologies niedawno zainwestowała 130 milionów dolarów w Solid Power, rozszerzając jednocześnie swoją umowę, aby zwiększyć szanse na wykorzystanie półprzewodnikowych akumulatorów w swoich elektrycznych pojazdach.
Obecnie firma Solid Power dostarcza ogniwa akumulatorowe do gadżetów, a nie samochodów, produkując 20 Ah wielowarstwowe ogniwa półprzewodnikowe. Produkcja tych ogniw przebiega z użyciem urządzeń i procesów, które są bliźniacze do tych podczas produkcji ogniw litowo-jonowych. To z kolei wskazuje, że ewentualnie przejście z produkcji jednych na drugie, nie byłoby wielkim problemem i obniżyłoby koszty wdrożenia.
Szef Renaulta ujawnia przyszłość segmentu B. Co czeka te samochody?
Segment B, rozpowszechniony w Europie za sprawą lubianych hatchbacków, wkrótce może przeżyć spore zmiany, jak wskazuje Luca de Meo, szef Grupy Renault, który uważa, że z segmentem B może być tylko gorzej Powód? Przede wszystkim coraz surowsze normy emisji, które przyczyniają się do rosnącej złożoności małych samochodów.
To z kolei sprawia, że ich cena musi rosnąć przez stosowanie coraz to bardziej wymyślnych filtrów i układów, co w przypadku droższych modeli nie jest aż tak drastycznie odbite na finalnej cenie. Rynek będzie mógł wybrać finalnie dwa wyjścia – albo pogodzić się z dwukrotnie droższymi modelami segmentu B, albo sięgnąć po elektryczny napęd.
Co dzieje się z ofertą Alfa Romeo. O modelu Giulietta można już zapomnieć
Alfa Romeo tnie ofertę i to ostro, bo tak jak porzuci platformę Giorgio, tak też wytnie ze swojej gamy model Giulietta, którego to zastąpi gdzieś w 2022 roku crossover Tonale. Co ciekawe, ponoć takie cięcia miały nastąpić wcześniej, ale w rzeczywistości harmonogram został opóźniony i to najpewniej z powodu pandemii.
Teraz jednak to już prawie pewne, że po 11 latach istnienia Giulietta rozstanie się z ofertą Alfa Romeo, pozostając od tej pory ograniczona pod kątem egzemplarzy u dealerów, a z czasem stanie się dostępna do kupienia wyłącznie z drugiej ręki.
Pierwszy zwiastun Tiguan Allspace 2022 Volkswagena
Volkswagen ujawnił zwiastun Tiguan Allspace 2022, czyli wydłużonego modelu, który doczekał się przed rokiem odświeżenia. Ten samochód względem podstawowej wersji będzie odróżniał się okazalszą długością o całe 22,86 cm, które pozwolą dorzucić na pokład opcjonalny trzeci rząd siedzeń.
Zwiastun wskazuje też, że Tiguan Allspace będzie miał do zaoferowania do 1920 litrów pojemności bagażowej i doczeka się tej samej oferty, co podstawowa wersja. więcej szczegółów na jego temat, choć na specjalny efekt „wow” nie liczymy, dowiemy się już 12 maja.