Reklama
aplikuj.pl

Zadebiutowało najwydajniejsze Porsche Panamera 2021. To hybryda!

najwydajniejsze-porsche-panamera-2021

W sierpniu po raz pierwszy usłyszeliśmy o zaktualizowanym modelu Panamera na 2021 rok, który wtedy otrzymał nową, najmocniejszą wersję Turbo S. Teraz jednak ta musi uchylić czoła nowemu wydaniu Panamera Turbo S E-Hybrid.

Moc hybrydy, czyli Panamera Turbo S E-Hybrid 2021

Najważniejszą zmianą w ofercie Porsche Panamera 2021 było do tej pory zdecydowanie wprowadzenie wersję Turbo S, która zastąpiła Turbo, zapewniając przy tym sporą moc. 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem modelu został bowiem podkręcony, aby uzyskać moc rzędu 620 KM i 820 Nm momentu obrotowego, czyli 70 KM i 50 Nm więcej niż wcześniej.

Czytaj też: Elektryczny Porsche Macan 2022 wyszpiegowany po raz pierwszy
Czytaj teżJak ma się sprzedaż samochodów Porsche? Co z elektrycznym Taycan?
Czytaj też: Porsche Cayman GT4 RS nagrany w testach. Brzmi bestialsko!

Jeśli o Turbo S E-Hybrid mowa, ten łączy identyczny silnik, ale już o mocy 563 KM z 134-konnym silnikiem elektrycznym, który jest zintegrowany z ośmiobiegową skrzynią PDK i korzysta z 17,9 kWh akumulatora. Ten najnowszy nabytek w ofercie Porsche jest tym samym najmocniejszą Panamerą na ten moment z łączną mocą rzędu 689 koni mechanicznych.

Po stronie osiągów Panamerę Turbo S E-Hybrid należy rozdzielić na jej nadwozia. Nadwozie sedan i Sport Turismo rozpędzi się do 96,5 km/h w trzy sekundy, podczas gdy Executive wydłuży ten czas do 3,1 sekundy. Wszystkie wydania są jednak o 0,2 sekundy szybsze względem poprzedniej najwydajniejszej Panamery i rozpędzają się maksymalnie do 315 km/h.

Czytaj teżProject 411, czyli futurystyczny hołd dla kultowego Porsche 911
Czytaj też: Manualna skrzynia kontra PDK Porsche. Różnica w modelach 718 zaskakuje
Czytaj też: Porsche Cayenne w wydaniu Mansory… podoba Wam się?

W Turbo S E-Hybrid zastosowano wiele takich samych zmian konstrukcyjnych, jakie Porsche wprowadziło do innych wariantów Panamery z 2021 roku, ale ten model otrzymał LED o pełnej szerokości z tyłu. Sprzedaż ruszy wiosną przyszłego roku.