Reklama
aplikuj.pl

Wiemy co napędzi hipersamochód Peugeota Le Mans

hipersamochód Peugeota Le Mans, napęd HLM Peugeota, napęd hipersamochodu Peugeota

Jako że wojaże producentów z Hypercar Le Mans w ramach WEC 2022 muszą rozpocząć się produkcją 25 egzemplarzy drogowych, nadchodzący hipersamochód Peugeota interesuje nas nie bez powodu.

Hipersamochód Peugeota Le Mans

Dziś dowiedzieliśmy się, co dokładnie napędzi co napędzi hipersamochód Peugeota na Le Mans 2022 i jest tym nic innego, jak zespół napędowy Peugeot HYBRID4 500KW, składający się z silnika spalinowego i elektrycznego. Nie dziwi nas to, jako że regulacje mówią same za siebie.

Czytaj też: Zakamuflowany hatchback Peugeot 308 wyszpiegowany
Czytaj też: Peugeot 308 nowej generacji trafił przed obiektyw z niecodziennym kamuflażem
Czytaj też: Peugeot 308 nowej generacji pokazał się w kamuflażu

Silnikiem benzynowym jest zupełnie nowa jednostka V6 z cylindrami ustawionymi pod kątem 90 stopni o pojemności 2,6 litra z podwójnym turbodoładowaniem, który został zamontowany pośrodku samochodu, tuż za kierowcą. Ten dostarcza aż 680 koni mechanicznych na tylne koła ważąc przy tym tylko 165 kilogramów.

Jeśli idzie o silnik elektryczny, ten jest zamontowany z przodu i służy jako 272-konny zespół silnikowo-prądnicowy do napędzania przednich kół i umożliwienia napędu na cztery koła. Częścią pakietu jest również siedmiobiegowa sekwencyjna skrzynia biegów z łopatkami do zmiany biegów zamontowanymi na kierownicy.

Czytaj też: Peugeot 308 2021 ujawniony, ale to nie model nowej generacji
Czytaj też:
Odświeżony Peugeot 5008 czerpie garściami z nowego 3008
Czytaj też:
Nowe elektryczne rowery Peugeot Crossover eT01

Aby zachować zgodność z nadchodzącymi przepisami LMH, hipercar Peugeot Sport będzie działał wyłącznie na napędzie V6, aż do osiągnięcia 120 km/h. Przy prędkościach powyżej tego pułapu silnik z podwójnym turbodoładowaniem zostanie ograniczony elektronicznie pod kątem mocy, a ubytkami zajmie się silnik elektryczny. Łączna moc nie może jednak przekroczyć 680 KM.

Gdy samochód wyścigowy wyczerpie się z akumulatora, wraca do trybu napędu na tylne koła, a silnik spalinowy wraca do swojej nominalnej mocy.