Reklama

Netia solidnie zaczęła 2020 rok

Netia to kolejna firma, w której wynikach finansowych nie widać jeszcze wpływów Koronawirusa. Przychody pozostały na poziomie zbliżonym do tych z 2019 roku.

Stabilne przychody, kryzysu (jeszcze) nie widać

W I kwartale 2020 roku Netia zanotowała 323 mln złotych przychodu, co stanowi spadek o skromny 1% rok do roku. Wskaźnik EBIDTA pozostał bez zmian i wyniósł 107 mln złotych, ale to też spadek o 7% w stosunku do IV kwartału 2019 roku. Rok do roku wzrosła za to marża EBITDA, z 32,8% do 33,2%, z zysk wyniósł 17 mln złotych.

Większe przychody firma zanotowała na rynku biznesowym – 179 mln złotych (wzrost o 3% rok do roku), niż indywidualnym – 139 mln zł (spadek o 6%).

Czytaj też: Kwietniowy Speedtest. Orange i T-Mobile wygrali z Koronawirusem, Play przegrał z urzędami

Nakłady inwestycyjne firmy w I kwartale 2020 roku wyniosły 74 mln złotych. Dzięki temu udało się powiększyć liczbę dostępów do światłowodu o prędkości 1 Gb/s do 1,5 mln.

Andrzej Abramczuk, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Netia

Początek 2020 roku w wynikach finansowych, a zwłaszcza operacyjnych Grupy Netia można, w mojej ocenie, uznać za bardzo udany. Odnotowaliśmy solidne wzrosty na wszystkich kluczowych typach usług, zarówno na rynku B2B, jak i B2C, co pokazuje, że intensywne inwestycje w modernizację sieci do standardu gigabitowego i współpraca w ramach Grupy Polsat, przynoszą pozytywne efekty.

Rośnie baza klientów

Na koniec I kwartału 2020 roku Netia miała 563 tys. klientów Internetu stacjonarnego, o 16 tys, więcej niż na koniec roku 2019. Udało się to uzyskać głównie poprzez wchłonięcie dwóch małych operatorów – IST oraz ISTS.

W I kwartale przybyło klientów telewizji – 12 tys. i łącznie jest ich już 249 tys. Doliczając do tego klientów biznesowych, Netia przekroczyła ćwierć miliona usług telewizji – 254 tys.

Czytaj też: Orange Flex kończy rok, ale już można go traktować jak dorosłego

Udało się też powiększyć bazę klientów telefonii komórkowej, o 4 tys. Dzięki temu Netia ma 150 tys. aktywnych klientów komórek na rynku klientów indywidualnych.

Łącznie liczba świadczonych przez Netię usług na rynku klientów indywidualnych wyniosła na koniec I kwartału 2020 roku 1,375 mln.

58% wszystkich usług, w tym 73% usług dostępu do Internetu, Netia świadczy obecnie na sieciach własnych.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News