Czy wiecie, że w swojej ofercie Volvo ma już każdą zelektryfikowaną wersję pierwotnych modeli samochodów? Nastąpiło to właśnie niedawno i to z premierą nowej hybrydy XC40 T5 Twin Engine typu plug-in, a więc tej, którą można doładowywać ze stacjonarnych ładowarek. 

Czytaj też: Bentley stworzy 12 replik arcydzieł z 1929 roku

Volvo XC40 w hybrydowej wersji jest przedstawicielem segmentu kompaktowych SUV-ów klasy premium, który łączy 1,5-litrowy trzycylindrowy silnik T3 z silnikiem elektrycznym o mocy 81 koni mechanicznych, co łącznie zapewnia jej całe 258 KM. Ta jest przekazywana na przednią oś przez siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem.

Sam układ elektryczny w XC40 opiera się na akumulatorze o pojemności 10,7 kWh, który ma zapewniać zasięg do 46 km. W przypadku ładowania z szybkim trybem dobija do 100% w 150 minut. Z kolei cały układ napędowy został opracowany wspólnie przez spółkę macierzystą Volvo, a więc w Geely.

Hybrydowy XC40 oferuje przy tryb tryb jazdy hybrydowej, Power i Pure. Pierwszy tradycyjnie łączy obie części układu napędowego, drugi wyciąga z obu możliwie najwyższe osiągi, a trzeci sprowadza jazdę wyłącznie do tego elektrycznego. Za podstawową wersję XC40 R-Design przyjdzie zapłacić nam ponad 200000 zł.

Czytaj też: Pininfarina łączy siły w celu rozwoju elektrycznej platformy dla luksusowych EV

Źródło: Autocar

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej