To dosyć ciekawa historia, bo jak zapewne wiecie, BMW i8 miało doczekać się końca produkcji na kwiecień 2020 roku, ale przez pandemię ten termin uległ opóźnieniu.
Dopiero w tym tygodniu w Lipsku w Niemczech BMW zakończyło produkcję ekskluzywnej hybrydy plug-in i8 po około sześciu latach od jej rozpoczęcia w 2014 roku. Ten samochód występował z połączeniem 1,5-litrowego silnika R3 wraz z silnikiem elektrycznym z dodatkiem 11,6 kWh akumulatora. W tej konfiguracji chwalił się mocą 369 koni mechanicznych i 570 Nm momentu obrotowego.
Według niemieckich mediów stworzono ogółem 20448 egzemplarzy BMW i8, a ten nie doczekał się jeszcze zapowiedzi jakiegokolwiek następcy (via InsideEVs).
Czytaj też: Hybrydy plug-in BMW nowej generacji zaskoczą nas zasięgiem
Jedna część BMW i8 pozostanie jednak przy życiu, a będą to trzycylindrowe silniki rzędowe BMW TwinPower Turbo o pojemności 1,5 litra. Te otrzymają nowe życie w hybrydach plug-in Karma Revero GT i Karma Revero GTS.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News