Reklama
aplikuj.pl

Premiera Fiat 500 Electric 3+1. Tak małych drzwi tylnych nie widzieliście

premiera-fiat-500-electric-31

Fiat niespodziewanie ujawnił nowy wariant swojego elektrycznego modelu 500 (500 Electric/500e) w postaci samochodu z nieco ułatwionym dostępem do tylnych siedzeń.

Fiat 500 Electric 3+1 z dziwacznymi drzwiami

Od razu odsyłam Was do wpisu o samym Fiacie 500e w dniu premiery, bo tam znajdziecie wszystko, czego dusza zapragnie. Fiat 500 Electric 3+1 jest bowiem kolejną wersją standardowego modelu, ale z bardziej praktycznym podejście, za które odpowiadają te dodatkowe malutkie drzwi po stronie pasażera… i tylko w tym miejscu.

Czytaj też: Czekaliście na nowego Fiata Pandę? Oto model na 2021 rok!
Czytaj teżOto elektryczny Maluch, czyli Polski Fiat F126 gdyby doczekał się elektrycznej wersji
Czytaj też: Boicie się zarazków? Fiat stworzył dla Was pakiet D-Fence

Wersja 3+1 ma dokładnie takie same wymiary, jak standardowa 500e, a nawet drzwi. Sztuczka z tymi malutkimi drzwiami polega na tym, że to, co jest solidnym kawałkiem błotnika w standardowym samochodzie, przekształca się w małe drzwi z zawiasami z tyłu. Sprytnie? Sprytnie.

Fiat zauważa, że ​​nowe drzwi nie mają wpływu na prowadzenie i zużycie energii przez samochód, choć dodają 30 kilogramów do całkowitej masy. Warto zauważyć, że te małe tylne drzwi ze względów bezpieczeństwa można otworzyć tylko wtedy, gdy drzwi pasażera są otwarte.

Sprzedaż nowego 500 Electric 3+1 rozpocznie się od specjalnej serii La Prima, która ma bogate wyposażenie standardowe, a w tym adaptacyjny tempomat, reflektory LED, system rozpoznawania znaków drogowych, czujniki parkowania 360 stopni, czy kamerę parkowania.

Czytaj teżNieoczekiwany prototyp Fiata Tipo na drogach
Czytaj też: Elektryczny Fiat 500e la Prima już w limitowanym wydaniu hatchback
Czytaj też: Fiat prezentuje nowe elektryczne deskorolki

Nowy 500e wykorzystuje pojedynczy silnik elektryczny z 42 kWh akumulatorem do poruszania się po mieście. To połączenie zapewnia 118 koni mechanicznych, co według Fiata wystarcza, aby 500e rozpędził się do 100 km/h w 9,0 sekund.

Maksymalna prędkość? 150 km/h, a według testu WLTP zasięg wynosi 320 km. Kiedy z kolei nadchodzi czas na ładowanie, 500e może napełnić 80 procent swojego zasięgu w 35 minut za pomocą ładowarki o mocy 85 kW.