Opóźnione niedawno Ferrari SF90 Stradale nie będzie jedyną hybrydą tej marki, choć na ten moment tą najwydajniejszą.
Hybrydowe Ferrari V6 ponownie w testach
Część „ogromnej mocy” układu napędowego Ferrari SF90 Stradale opiera się na 4-litrowym silniku V8 typu bokser z turbosprężarką z rodziny F154. Ten wytwarza moc 769 koni mechanicznych i może się pochwalić 800 Nm momentem obrotowym, co czyni go najmocniejszym V8 od Ferrari w historii.
Jednak zaobserwowane poniżej prototypy nie będą tak mocne. Będą słabsze od SF90 Stradale, korzystając z hybrydowego układu napędowego z udziałem silnika V6.
Tego typu przedprodukcyjne samochody Ferrari wyposażone w zelektryfikowane układy napędowe były już wielokrotnie zauważane, więc co nowego zapewnia nam powyższe nagranie? Przede wszystkim to, że prace nad hybrydą Ferrari trwają, a firma lubi tworzyć prototypy ze zlepku szeregu innych modeli. Dodatkowo możecie też posłuchać brzmienia silnika.
Czytaj też: Toyota GT86 i Subaru BRZ powstaną z wieloma wspólnymi cechami
Czytaj też: Szkoda, że nie będzie nam dane kupić Subaru WRX Club Spec
Czytaj też: Nissan Z Proto MUSI doczekać się tej wersji
Powszechnie uważa się, że następne Ferrari, które będzie mogło pochwalić się silnikiem elektrycznym, zostanie wyposażone w nowo opracowaną jednostkę V6, która jest podstawą dla firmy na lata 2018-2022, co sugeruje datę debiutu samej hybrydy. Zwłaszcza że plan Ferrari zakładał hybrydyzację około 60% linii produktów do 2022 roku.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News