Co powiecie na coś nietypowego, bo elektryczny rower z hydraulicznym napędem? Tym jest właśnie Oyo, na którego fundusze zbiera się obecnie na Indiegogo.
Rower z hydraulicznym układem napędowym
Jako elektryczny rower Oyo wyprodukowany przez startup BC Bikes dzierży 250-watowy silnik elektryczny w supporcie, który zwiększa siłę pedałowania. Korzystając z kontrolera zamontowanego na kierownicy, użytkownicy mogą wybierać między pięcioma poziomami wspomagania elektrycznego, które pozwolą im osiągnąć maksymalną prędkość 25 km/h.
Czytaj też: Co powiecie na podgrzewane uchwyty rowerowe?
Czytaj też: Czujnik ciśnienia w oponach rowerowych Airspy. Zainteresowani?
Czytaj też: Elektryczny rower Rocket od Leaos zabierze Was w miasto i w teren
Zintegrowane czujniki stale monitorują prędkość, kadencję i moment obrotowy, automatycznie dostosowując odpowiednio przełożenie. To jest wyjątkowe, bo bazuje na hydraulice, którą próbowano stosować układach napędowych rowerów, ale bez specjalnego przebicia.
Jako rower z hydraulicznym układem napędowym, Oyo może pochwalić się zamkniętym systemem, w którym siła pedałowania kierowcy jest wykorzystywana do pompowania płynu hydraulicznego przez przewody do hydraulicznego „silnika” z tyłu. Ten z kolei obraca tylne koło, a płyn następnie przepływa z powrotem do pompy pedału z przodu.
Czytaj też: 1800-watowy elektryczny rower FREY Beast, to bestia nie tylko z nazwy
Czytaj też: Ultralekki elektryczny rower Crow poprosi wkrótce o pieniądze
Czytaj też: Elektryczny rower LeMond Prolog waży zadziwiająco mało
Zapewnia to całą masę zalet na czele z niższą potrzebą konserwacji i bardziej płynną jazdą, ale idzie za tym zapewne cena i waga. Tej drugiej nie znamy (jak zresztą wielu szczegółów), ale wiemy, że obecnie można zarezerwować ciągle niepewny rower Oyo za 1849 dolarów, a jeśli wszystko pójdzie dobrze, planowana cena detaliczna sięgnie aż 3599$.