Zespół z uniwersytetu Carnegie Mellon i laboratorium badawczego Facebook AI stworzyli system sztucznej inteligencji, który po raz pierwszy pokonał kilku pokerzystów w sześcioosobowym formacie Texas Hold’em. W przeciwieństwie do wcześniejszych iteracji systemu, naukowcy nie opublikują publicznie kodu tego algorytmu, ponieważ obawiają się, że może zdziesiątkować świat pokera online.

Czytaj też: Nowy układ Nvidii do obliczeń związanych ze sztuczną inteligencją zachwyca

Mowa o systemie Pluribus, który różni się od swojego wcześniejszego tym, że radzi sobie teraz świetnie w wieloosobowych grach pokerowych, wykorzystując przy tym jedynie ułamek mocy obliczeniowej swojego poprzednika. Aby go przetestować, naukowcy zatrudnili grupę profesjonalnych pokerzystów, aby rozegrać 10000 rozdań w ciągu 12 dni. Były to gry sześcioosobowe, w których SI walczyło z pięcioma profesjonalistami. W kolejnej serii eksperymentów znalazł się jeden profesjonalista przeciwko pięciu niezależnym egzemplarzom Pluribusa. We wszystkich eksperymentach i grach Pluribus nieustannie wykazywał swoją wyższość.

Jeśli jesteście zaznajomieni z pokerową nomenklaturą, to pewnie zaciekawi Was, że Pluribus rozpoczyna każde rozdanie od strategii blueprint,a le już po pierwszej rundzie modyfikuje ją w czasie rzeczywistym. Testy wykazały, że najlepiej radził sobie z metodą „Donk Betting”, którą unikają ludzie i nic w tym dziwnego, bo sama nazwa wskazuje, że to podejście „dla osłów”, którzy nie zdają sobie sprawy z tego, co robią.

Nic więc dziwnego, że naukowcy postanowili nie ujawniać algorytmu Pluribusa. Ten musi pozostać tajny, bo jeśli ktoś wykorzysta go w niecnych celach, to od razu rozbije bank w rozgrywkach online.

Czytaj też: Sztuczna inteligencja AlphaStar trafiła do oficjalnego rankingu StarCraft 2

Źródło: New Atlas

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej