Elektryczny Taycan okazał się dla Porsche ogromnym wręcz sukcesem, który teraz rezonuje, zachęcając firmę do tworzenia tańszych wariantów.
Jak czytamy w magazynie Car, szef Porsche ds. badań i rozwoju, dr Michael Steiner powiedział, że:
Pojawi się model z napędem na tylne koła i mniejszym akumulatorem, aby był bardziej przystępny cenowo, szczególnie na rynkach, które nie wymagają napędu na 4 koła – w miejscach takich jak Chiny, gdzie warunki pogodowe sprawiają, że tego nie potrzebujesz.
Car Magazine spodziewa się, że Taycan z napędem na tył pojawi się w 2021 roku, ale jak wynika z wypowiedzi Steinera, może nie być dostępny na każdym rynku. Pozostaje też pytanie o to, co dokładnie oznacza mniejszy akumulator.
Czytaj też: Wreszcie oceniono ekologiczność elektrycznych samochodów. Najgorzej wypada Polska
Jaki zapewni zasięg w porównaniu do obecnie najmniejszego w ofercie zestawu akumulatorów? Mowa o tym 79,2 kWh w podstawowej wersji Taycana 4S, ale jako że ten samochód będzie wyposażony w tylko jeden silnik, spadek mocy zdecydowanie wpłynie pozytywnie na zasięg.