Chevrolet zrzucił wreszcie otoczkę tego, co najważniejsze z modelu Corvette C8 2020 i ujawnił nie tylko cenę, ale też prędkość maksymalną tego wyjątkowego modelu z silnikiem montowanym pomiędzy osiami, choć tak naprawdę Corvette z silnikiem pośrodku widzieliśmy ponad 30 lat temu.
Czytaj też: Corvette C8 w wydaniu wyścigowym i w kabriolecie
O nowej Corvette pisaliśmy już sporo, ale zdecydowanie zachęcam do zagłębienia się w szczegóły samej specyfikacji. Podstawowa wersja tego modelu na rok 2020 będzie kosztować „jedyne” 59995$, co jak za możliwość dobicia do 194 mil na godzinę (312 km/h) jest niebywale świetną ceną.
Co jednak ciekawe, tylko podstawowy wariant bez udziwnień będzie w stanie dobić do takiej prędkości. Większy docisk do podłoża za sprawą np. modyfikacji Z51 Performance Pack, która odetnie z tych zaszczytnych 312 km/h kilka cyferek, ale zapewni możliwie najlepszy czas od zera do 92 km/h.
Jednak trudno nie docenić zalet pakietu Z51, który pomimo wydajności w sprincie, oferuje lepsze elementy aerodynamiczne (głównie tylne spoiler), większe hamulce, solidne opony letnie Michelin, elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, wydajny układ wydechowy i dodatkowy sprzęt chłodzący do użytku na torze, wszystko to za 5000$ dopłaty.
Czytaj też: Platforma testowa Corvette C8 korzystała z skrzyni biegów Porsche
Źródło: Road and Track