WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ

Volkswagen XL1 jako najbardziej wyjątkowy produkcyjny samochód VW

Volkswagen XL1 jako najbardziej wyjątkowy produkcyjny samochód VW

Volkswagen XL1 jest wyjątkowy na wiele sposobów, bo jako ograniczona produkcyjnie hybryda ma w sobie coś rodem z hipersamochodów.

Volkswagen XL1 to cacko, jakich nam brakuje

Volkswagen zdecydował, że stworzenie zaledwie 250 egzemplarzy XL1 w latach 2013-2014 wystarczy, dlatego ten model jest jednym z najrzadszych VW, jakie kiedykolwiek zbudowano. Co więcej, ta hybryda VW została zaprojektowana i skonstruowana z taką samą pasją i doskonałością techniczną, jaką można znaleźć w hipersamochodach, ale z tą różnicą, że zamiast skupiać się na osiągach, zespół dążył do pełnej wydajności.

Czytaj też: Nowy SUV Volkswagena ujawniony w prasówce SEATa
Czytaj też: Volkswagen Golf TGI debiutuje z 130-konnym silnikiem na gaz ziemny
Czytaj też: Dziwaczny Volkswagen Golf R 2021 Variant zawitał na Nurburgring

Na pierwszy rzut oka VW XL1 może nie wyglądać tak ekscytująco, ale wystarczy tylko wziąć go pod lupę, aby dowiedzieć się o związanym z nim poziomem inżynierii. XL1 to bowiem najbardziej aerodynamiczny samochód, jaki kiedykolwiek zbudowano i jeden z najlżejszych (za sprawą włókna węglowego) dzięki obsesyjnej dbałości o oszczędność masy.

Moc pochodzi z hybrydowego układu napędowego typu plug-in z 2-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem, który działa zarówno jako generator, jak i element napędowy. Całkowita moc tego 0,8-litrowego silnika razem z silnikiem elektrycznym wynosi zaledwie 68 koni mechanicznych, a moment obrotowy sięga 140 Nm.

Czytaj też: Elektryczny SUV Coupe Volkswagena nie trafi wszędzie
Czytaj też: Volkswagen Tayron wygryzie z rynku wariant Tiguana?
Czytaj też: Elektryczna rewolucja wyspy Astipalea w planach Volkswagena

Całość współpracuje z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów, która zapewnia błyskawiczne zmiany biegów i pozwala utrzymać najbardziej efektywny zakres obrotów silnika.

Finalnie Volkswagen XL1 jest na tyle wyjątkowy, że choć powstał w ograniczonym nakładzie, to był dla marki arcyważny, ponieważ położył podwaliny pod nowe samochody VW, które czerpią garściami z jego rozwiązań w myśl wysokiej wydajności.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News