Volkswagen XL1 jako najbardziej wyjątkowy produkcyjny samochód VW

Volkswagen XL1, XL1, wyjątkowość Volkswagen XL1

Volkswagen XL1 jest wyjątkowy na wiele sposobów, bo jako ograniczona produkcyjnie hybryda ma w sobie coś rodem z hipersamochodów.

Volkswagen XL1 to cacko, jakich nam brakuje

Volkswagen zdecydował, że stworzenie zaledwie 250 egzemplarzy XL1 w latach 2013-2014 wystarczy, dlatego ten model jest jednym z najrzadszych VW, jakie kiedykolwiek zbudowano. Co więcej, ta hybryda VW została zaprojektowana i skonstruowana z taką samą pasją i doskonałością techniczną, jaką można znaleźć w hipersamochodach, ale z tą różnicą, że zamiast skupiać się na osiągach, zespół dążył do pełnej wydajności.

Czytaj też: Nowy SUV Volkswagena ujawniony w prasówce SEATa
Czytaj też: Volkswagen Golf TGI debiutuje z 130-konnym silnikiem na gaz ziemny
Czytaj też: Dziwaczny Volkswagen Golf R 2021 Variant zawitał na Nurburgring

Na pierwszy rzut oka VW XL1 może nie wyglądać tak ekscytująco, ale wystarczy tylko wziąć go pod lupę, aby dowiedzieć się o związanym z nim poziomem inżynierii. XL1 to bowiem najbardziej aerodynamiczny samochód, jaki kiedykolwiek zbudowano i jeden z najlżejszych (za sprawą włókna węglowego) dzięki obsesyjnej dbałości o oszczędność masy.

Moc pochodzi z hybrydowego układu napędowego typu plug-in z 2-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem, który działa zarówno jako generator, jak i element napędowy. Całkowita moc tego 0,8-litrowego silnika razem z silnikiem elektrycznym wynosi zaledwie 68 koni mechanicznych, a moment obrotowy sięga 140 Nm.

Czytaj też: Elektryczny SUV Coupe Volkswagena nie trafi wszędzie
Czytaj też: Volkswagen Tayron wygryzie z rynku wariant Tiguana?
Czytaj też: Elektryczna rewolucja wyspy Astipalea w planach Volkswagena

Całość współpracuje z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów, która zapewnia błyskawiczne zmiany biegów i pozwala utrzymać najbardziej efektywny zakres obrotów silnika.

Finalnie Volkswagen XL1 jest na tyle wyjątkowy, że choć powstał w ograniczonym nakładzie, to był dla marki arcyważny, ponieważ położył podwaliny pod nowe samochody VW, które czerpią garściami z jego rozwiązań w myśl wysokiej wydajności.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News