Reklama
aplikuj.pl

Jak długo zostaną z nami Volkswageny z manualną skrzynią biegów?

Jak to jest z Wami? Chcecie „czuć, że jeździcie”, czy wolicie automatyczną wygodę? Zastanówcie się dobrze, bo to od Was zależy przyszłość Volkswagena.

Przedstawiciel firmy wyjawił serwisowi Autocar, że Volkswagen nie ma zamiaru rezygnować z manualnej skrzyni biegów… jeszcze. Matthias Rabe, kierownik działu operacji rozwoju technicznego marki Volkswagen Passenger Cars, stwierdził, że „niektórzy ludzie lubią wracać do korzeni i ręcznie zmieniać biegi”.

Dlatego właśnie w tym segmencie rynku VW obiecuje utrzymać konfigurację z trzema pedałami, aż do momentu, w którym zapotrzebowanie po prostu nie umrze. Jak to podejście rezonuje teraz w ofercie firmy?

Czytaj też: Polestar 2 – była hybryda, więc teraz czas na elektryka

Jednak możemy się zastanawiać, czy nowy Golf R debiutujący jeszcze w tym roku będzie miał pedał sprzęgła. Warto bowiem przypomnieć, że nowy Golf GTI Mk8 (na zdjęciach) jest standardowo wyposażony w sześciobiegową manualną skrzynię biegów, ale GTD napędzany olejem napędowym i zelektryfikowany GTE oferuje tylko przekładnie DSG.

VW sprzedaje również up! GTI i Polo GTI w Europie z manualnymi skrzyniami biegów. Chociaż Matthias Rabe miał zapewne na myśli ogólną dostępność ręcznych skrzyń biegów i nie tylko w podkręconych modelach, to umówmy się – to właśnie w nich jest ona kluczowa.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News