Należąca do Volvo firma Polestar reklamowała swoją pierwszą wysokowydajną hybrydę plug-in zasięgiem do 150 km tylko na układzie elektrycznym. Testy EPA wykazały jednak coś znacznie innego.
Oficjalny wynik to tylko nieco ponad połowa tego, co początkowo obiecała firma, a dla przypomnienia była mowa o 150 kilometrach. Wchodząc w szczegóły, zasięg całkowity w elektrycznym trybie wynosi 83,7 km. To wynik doskonały dla hybrydy typu plug-in, ale nie na tle tego, co obiecała firma.
Ba, nie jest to nawet rekord, bo posiadająca mniejszy, bo 28 kWh akumulator (Polestar 1 ma 34 kWh) hybryda Karma Revero GT 2020 podrobiła się wyniku 98,2 km w teście EPA (via InsideEVs).
Czytaj też: Co wyjątkowego oferuje nowy limitowany McLaren 720S?
Kluczowym problemem z Polestar 1 wydaje się być zużycie energii, bo to w trybie EV sięga 361 Wh/km, co w połączeniu z pełnym bakiem zapewnia zasięg do 756 km na jednym tankowaniu i ładowaniu. W trybie hybrydowym Polestar 1 zjada 9 litrów na 100 kilometrów.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News