WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Nauka

Ten zdalnie sterowany samolocik weźmie kiedyś 314 osób na pokład

Flying-V to samolot przyszłości. Póki co jest malutki, ale to tylko wstępne testy.

Trwają prace nad energooszczędnym samolotem przyszłości Flying-V. Prace prowadzone są w ramach wspólnego projektu Holenderskich Linii Lotniczych KLM oraz Politechniki w Delft w Holandii. Model samolotu w kształcie litery „V”, który zaprezentowano po raz pierwszy w ubiegłym roku na 100-lecie KLM, teraz odbył swój pierwszy lot testowy.

Może się wydawać, że ktoś robi sobie z nas żarty, prawda? Ale to tylko wstępny projekt czegoś co kiedyś będzie ogromną maszyną zdolną przewozić setki ludzi. Oczywiście jeśli tylko Elon Musk nie zrealizuje swojego pomysłu z lotami międzykontynentalnymi w rakietach SpaceX.

Czytaj też: Asfalt może emitować więcej zanieczyszczeń niż samochody. Jak to możliwe?

Flying-V wygląda jednak na coś równie ekscytującego. Wystarczy spojrzeć wygląd na tej maszyny! Taki obiekt na niebie będzie przyprawiał ciarki. Model prezentuje całkowicie odmienne podejście do projektowania pasażerskich statków powietrznych, której przyświeca maksymalna oszczędność paliwa, a tym samym wydajność i dążenie do bardziej przyjaznego planecie, zrównoważonego lotnictwa przyszłości. Całkowicie zmieniony,  aerodynamiczny kształt pojazdu i zmniejszona waga pozwolą na redukcję zużycia paliwa o 20%, w porównaniu z Airbusem A350.

Rzeczywistych rozmiarów Flying-V ma być krótszy od A350, ale ma posiadać tą samą rozpiętość skrzydeł. Podobne rozmiary do standardowego A350 umożliwią maszynie Flying-V korzystanie z istniejącej infrastruktury na lotniskach, takich jak wyjścia z terminala do samolotu i pasy startowe. A to zdecydowany plus projekt! Samolot ten również bez problemu zmieści się hangarze przeznaczonym dla A350. Co więcej, Flying-V ma przewozić taką samą liczbę pasażerów – 314 osób w standardowej konfiguracji, a jego ładownie pomieszczą porównywalną objętość cargo – wynoszącą 160 m3. Flying-V będzie jednak mniejszy niż A350, co zapewni mu mniejszy opór aerodynamiczny.

Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News