Doczekaliśmy się premiery nowego modelu Sandero od Dacia, który razem ze swoją wersją Sandero Stepway trafi na rynek w nadchodzących miesiącach w ramach 2021 roku modelowego.
Dacia Sandero i Logan 2021
Nowe trio bazuje na platformie CMF używanej obecnie przez m.in. najnowszego Renaulta Clio. Zgodnie z oczekiwaniami, ta zapewnia cały szereg nowości zwiększających komfort i bezpieczeństwo na czele z elektrycznym wspomaganiem kierowcy, diodowymi światłami, asystentem hamowania awaryjnego, ostrzeżeniem o martwym polu, wspomaganiem parkowania (z przednimi i tylnymi czujnikami oraz kamerą cofania), a nawet wspomaganiem ruszania na wzniesieniu.
Dzięki znacznie bardziej nowoczesnemu designowi i przejściu na nową platformę, modele Sandero oraz Logan są zupełnie nowymi samochodami. Dacia wspomina tylko o szerszym rozstawie kół, niższej linii dachu, nowocześniejszym klamkom (bez zawiasu na górze) i nowej sygnaturze świetlnej w kształcie litery Y. W skrócie – oba cacka zyskały wyrafinowanego wręcz wyglądu.
Układy napędowe nowych modeli Dacia 2021
Dacia postanowiła usunąć z oferty swoją 1,5-litrową jednostkę dCi, czyli diesla, co sprawia, że Logan, Sandero i Sandero Stepway 2021 będą dostępne wyłącznie z trzycylindrowymi silnikami. Podstawa obejmie 1-litrową jednostkę wolnossącą o mocy 65 koni mechanicznych z pięciobiegowym manualem, ale Sandero Stepway nie doczeka się takiego napędu.
Wersja Stepway w podstawie doczeka się dopiero wspólnej dla innych turbodoładowanej jednostki o pojemności 0,9 litra i mocy 90 KM z możliwością wyboru między sześciobiegową manualną lub bezstopniową skrzynią biegów.
Jest też mocniejszy silnik TCe ze 100 KM i sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Co ciekawe, najmocniejszy z nich to w rzeczywistości silnik również na gaz, gdzie 50-litrowy zbiornik znajduje się w miejscu na koło zapasowe. Układy napędowe obu modeli zostały wyposażone w system stop/start.
Kabiny Dacia Sandero i Logan
Wyrafinowanie potwierdza też wnętrze, które nie jest już toporne, klasyczne, a nowoczesne na czele z systemem multimedialnym Media Control w najniższych wyposażeniach lub dotykowym tabletem w wyższych, czyli droższych. W zależności od systemu informacyjno-rozrywkowego, samochody są wyposażone w dwa, cztery lub sześć głośników.
Czytaj też: Trudno uwierzyć, że to nie efekty specjalne. Mercedes Vision AVTR pod lupą!
W kwestii bagażnika Sandero może zapewnić całe 328 litrów przestrzeni ładunkowej, podczas gdy sedan Logan tworzy obszerniejszą przestrzeń bagażową o pojemności 528 litrów. Dodatkową elastyczność w myśl przechowywania zapewnia podłoga o regulowanej wysokości i dodatkowe 21 litrów przestrzeni ładunkowej, biorąc pod uwagę kieszenie w drzwiach i pod środkowym podłokietnikiem.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News