Zgodnie ze zdjęciami prototypu Ferrari SF90, firma wreszcie ujawniła swój pierwszy hybrydowy kabriolet Ferrari SF90 Spider, który bazuje oczywiście na wersji Stradale.
Kabriolet Ferrari SF90 Spider
Ferrari SF90 Spider jest niczym innym, jak modelem SF90 w kabriolecie, który z kolei zadebiutował w maju poprzedniego roku. Jako kabriolet, SF90 Spider posiada elektrycznie wysuwany twardy dach, którego wkomponowano w nadwozie tak, aby samochód nadal był niezwykle wierny stylowi coupe.
Czytaj też: Nowe zdjęcia Ferrari SF90 Stradale Spider i domniemana premiera
Czytaj też: Spójrzcie na najbardziej wyjątkowe Ferrari 812 od Novitec
Czytaj też: Czyżby to było Ferrari 812 GTO? Testy i plotki na to wskazują
Ważący 1691 kilogramów, czyli o 121 kg więcej od wersji coupe, Ferrari SF90 Spider opuszcza i podnosi swój dach w zaledwie 14 sekund. To na dodatek nie wymaga zupełnego zatrzymania samochodu. Jeśli jednak są chętni na obcięcie wagi o kolejne 21 kg, ci mogą sięgnąć po pakiet Assetto Fiorano, który obejmuje dodanie elementów z tytanu i włókna węglowego.
Ferrari SF90 Spider napędza oczywiście hybrydowy układ napędowy prosto z wersji coupe z 4-litrowym silnikiem V8 z podwójnym turbodoładowaniem i trzema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 1000 koni i 800 Nm momentu obrotowego.
Czytaj też: Spalinowe silniki Ferrari czeka koniec? Prezes firmy wziął głos w sprawie
Czytaj też: Testy hybrydowego Ferrari V6, czyli brzmienie przyszłości i ratunek dla V12
Czytaj też: Ktoś jednak uratował pozostawione Ferrari Testarossa!
Dzięki temu napędowi kabriolet rozpędza się do setki w 2,5 sekundy, a maksymalnie dobija do 340 km/h. Niestety sprint do 200 km/h względem coupe zaliczył wzrost potrzebnego czasu o 0,3 sekund (do 7 sekund).