Volkswagen ID.4 już dawno zaliczył debiut, ale teraz producent postanowił chwalić się swoimi nowinkami technologicznymi w tym elektrycznym SUVie. W najnowszej pigule wiedzy, Volkswagen przybliżył nam zawieszenie ID.4.
Zawieszenie Volkswagena ID.4
Obecnie można go już rezerwować, ale jego premiera będzie miała miejsce w pierwszym kwartale 2021 roku. Wtedy to zadebiutuje jego 204-konna, 310-Nm wersja ID.4 1st RWD z 82 kWh akumulatorem o zasięgu do 402 kilometrów (wedle EPA) za ponad 209000 zł. Nieco później dostępny będzie wariant AWD. Volkswagen ma też w planach wiele innych wersji w postaci ID.4 Pro, ID.4 1st Max, Pure Performance, Pure, czy Pro Performance.
Czytaj też: Elektryczny SUV Coupe Volkswagena nie trafi wszędzie
Czytaj też: Volkswagen Tayron wygryzie z rynku wariant Tiguana?
Czytaj też: Elektryczna rewolucja wyspy Astipalea w planach Volkswagena
Bez względu na wybór, nabywca każdego wariantu Volkswagena ID.4 może mieć pewność, że otrzyma rozkład masy bliski 50:50, niski środek ciężkości i zaawansowane zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy.
W przedniej osi Volkswagena ID.4 zastosowano kolumny McPhersona, a w tylnym zawieszeniu wykorzystano nową, skomplikowaną konstrukcję, czyli kompaktowy układ pięciowahaczowy z ramą pomocniczą, elastycznie połączony z nadwoziem.
Przełożenie przekładni kierowniczej wynosi zaś 15,9:1, a po raz pierwszy w modelu Volkswagena przekładnia układu kierowniczego znajduje się przed środkiem koła. Dzięki temu pojazd zyskuje jeszcze większą stabilność podczas szybkiej jazdy w zakrętach.
Czytaj też: Elektryczny Volkswagen ID.4 popchnięty do granic na torze
Czytaj też: Volkswagen Golf TGI debiutuje z 130-konnym silnikiem na gaz ziemny
Czytaj też: Dziwaczny Volkswagen Golf R 2021 Variant zawitał na Nurburgring
Niektóre zjawiskowe cechy są zarezerwowane jednak tylko dla szczególnych wersji ID.4. W rzeczywistości bowiem wersje ze sportowym pakietem „Plus” mają najbardziej rozbudowany układ zawieszenia. Mowa o obecności progresywnego układu kierowniczego oraz adaptacyjnego zawieszenia DCC, które dopasowuje sposób pracy do rodzaju nawierzchni i sytuacji w danej chwili. Zmienia ono charakterystykę pracy amortyzatora przy każdym kole z osobna 200 razy na sekundę.
Chcesz być na bieżąco z WhatNext? Śledź nas w Google News