Firma Manhart wzięła się za tuning BMW X5 M i co tu dużo mówić – wyszło świetnie w tradycyjnym dla producenta połączeniu złota i czerni. Oto Manhart MHX5 800.
Tuning BMW X5 M zaowocował Manhart MHX5 800
Pod maską Manhart MHX5 800 nadal ryczy 4,4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który jednak otrzymał ulepszony zestaw turbo z większym intercoolerem i nowym mapowaniem silnika. Nie zabrakło też nowego układu wydechowego, który składa się z tylnego tłumika ze stali nierdzewnej z funkcją sterowania zaworem oraz czterech 100-milimetrowych rur wydechowych pokrytych włóknem węglowym lub ceramiką.
Czytaj też: Poznajcie nowe BMW M5 CS 2022. To najmocniejsze BMW M w historii
Czytaj też: Wyniki BMW w Polsce w 2020 roku. Jak poradziła sobie firma?
Czytaj też: Najlżejsze nowe BMW M4 jest ciągle cięższe od starego M4
Taki tuning BMW X5 M zaowocował SUVem o mocy 835 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym rzędu 1080 Nm. Moc przekazywana jest przez ulepszoną ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów z nowym oprogramowaniem i dociera do wszystkich czterech kół.
Czytaj też: Zimowe testy BMW 2 Coupe 2022 M Performance w kamuflażu
Czytaj też: Wyszpiegowano prototyp BMW X4 M 2022
Czytaj też: Wyjątkowy motocykl BMW R 18 Spirit of Passion
Manhart nie podaje wartości przyspieszenia i prędkości maksymalnej, ale to oczywiste, że MHX5 800 jest znacznie szybszy, niż model seryjny, który potrzebuje 3,8 sekundy, aby rozpędzić się od zera do 100 kilometrów na godzinę. Pomijając elementy ozdobne, ten SUV jeździ na masywnych 22-calowych kutych felgach wyposażonych w opony 295/30. Samo zawieszenie jest teraz o 30 milimetrów niższe niż standardowe.