Swój wielki debiut zaliczył właśnie mniejszy brat F-150 nowej generacji, który doczekał się bardzo podobnych zmian. Ford F-150 Raptor nowej generacji jest już z nami!
Premiera Ford F-150 Raptor nowej generacji
Raptor trzeciej generacji czerpie całymi garściami pod kątem nadwozia oraz kabiny z pełnoprawnego F-150. Chociaż my powinniśmy się bardziej interesować rzeczywiście dostępnym w Europie Fordzie Ranger Raptor, fajnie wiedzieć, co ciekawego obiecują pełnoprawne wersje pickupów Forda w USA.
Czytaj też: Nachodzący Ford Explorer King Ranch 2021 na zdjęciach
Czytaj też: Ile mocy wyciągnie podwójnie turbodoładowany silnik V8 Godzilla Forda?
Czytaj też: Produkcja Forda Mustanga zagrożona przez SUVy?
Wiemy, że Ford F-150 Raptor 2022 będzie napędzany silnikiem V6 o nieznanej jeszcze mocy, ale już na 2023 rok modelowy zyska opcję V8. Więcej szczegółów na ten temat poznamy bliżej premiery tego lata i bardzo dobrze, bo obecnie nie znamy nawet cen.
Raptor nowej generacji zaoferuje cztery tryby układu wydechowego, siedem trybów jazdy, zmieniających działanie przepustnicy, czy całkowicie zmienionego zawieszenia. Teraz na tyle pickup dzierży pięciowahaczowe tylne zawieszenie z drążkiem Panhard, nowe amortyzatory Fox w 3,1-calowych korpusach i masywne 24-calowe sprężyny śrubowe na wszystkich czterech rogach. Może jeździć albo na standardowych 35-calowych oponach, albo 37-calowych.
Czytaj też: Ford tnie ofertę, aby zrobić miejsce dla Mustanga Mach 1
Czytaj też: Pierwsze zdjęcia Forda Ranger Raptor nowej generacji
Czytaj też: Odświeżony Ford Focus 2023 wyszpiegowany. Obejrzyjcie zdjęcia
Tak jak wspominaliśmy, Ford F-150 Raptor nowej generacji to wizualna ewolucja, a nie rewolucja, co przejawia się nową maską, poprawionymi zderzakami i tak naprawdę tylko szczegółami. Z wyglądu to ciągle ten sam znany szeroko model.